1400/06/18-15:10
در پنج ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ رقم خورد؛

رفع خلاف و تخریب ۱۸۰ بنای غیرمجاز در منطقه ۵

رفع خلاف و تخریب ۱۸۰ بنای غیرمجاز در منطقه ۵

محمود کلهری شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه این منطقه اهتمامی جدی در برخورد با تخلفات و ساخت و سازهای غیر مجاز دارد گفت: در مدت ۵ ماهه ابتدایی سال جاری حدود ۱۸۰ بنای غیر مجاز که با سودجویی احداث شده بودند تخریب و رفع خلاف شدند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، محمود کلهری شهردار منطقه ۵ با اشاره به اینکه ساخت و ساز غیر مجاز موجب وارد آمدن خسارت های زیاد به زیر ساخت های شهری، اختلال در خدمت رسانی به شهروندان و ایجاد مزاحمت های گوناگون می شود گفت: در منطقه ۵ اهتمامی جدی در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز وجود دارد و شهروندان نیز باید با آگاهی از عواقب ساخت و سازهای بدون مجوز، در این راستا با مدیریت شهری همکاری کنند.

کلهری به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در ۵ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ در راستای مقابله با سودجویی و تخریب بنای غیر مجاز در منطقه ۵ پرداخت و افزود: برخی از این املاک در ایام خاص نظیر انتخابات و عزاداری های مذهبی احداث شده بودند که در این مدت ۹۴ مورد رای ماده ۱۰۰ و اتمام رسیدگی در سطح نواحی هفت گانه رقم خورد و شاهد اجرای میدانی ۱۷۱ مورد رای ماده ۱۰۰ در نواحی منطقه ۵ بودیم.

شهردار منطقه ۵ افزود:چهار مورد تخریب حاصل از رای ماده ۱۰۰ و ۷۰ مورد تخریب تخلف ملکی به متراژ ۱۲۹۰ متر مربع و اقدام برای تصرف اراضی در حریم منطقه ۵ صورت گرفته است.

وی به اشاره به تخلفات ملکی موسوم به میلانی گفت: تخریب این ملک که به صورت غیر قانونی و غیر اصولی با تصرف اراضی شهری در محله حصارک بالغ بر ۲۵۶ متر مربع در سه طبقه احداث شده بود، طی عملیاتی ۱۰ روزه رقم خورد و معابر اطراف این ملک نیز ایمن سازی شد.

کلهری با بیان اینکه ۴۸ بنای غیر مجاز حسب تبصره ذیل ماده ۲ به متراژ ۵۸۵ متر مربع در حریم منطقه رفع خلاف شد اذعان داشت: در ۲۸ مورد از ورود مصالح ساختمانی به حریم منطقه ۵ ممانعت به عمل آمد.

وی افزود: ۹ مورد از اراضی ملی تصرف شده به متراژ بیش از یک هکتار آزاد سازی شد.

شهردار منطقه ۵ به برخی از تخریب های غیر مجاز در نواحی این منطقه اشاره کرد و افزود: ۱۵ مورد تخلف ملکی و بنای غیر مجاز در ناحیه یک، ۵ مورد در ناحیه دو و ۳۸ مورد در ناحیه سه تخریب شدند.

کلهری در پایان گفت: عوامل نظارتی در نواحی هفت گانه و حریم به طور مداوم در سطح محدوده گشت زنی دارند و با تخلفات صورت گرفته و سودجویی های افراد مختلف مقابله می کنند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط