1401/03/09-13:29
مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به هفته دخانیات مطرح کرد؛

دعوت از شهروندان برای پیوستن به کمپین های نه به دخانیات

دعوت از شهروندان برای پیوستن به کمپین های نه به دخانیات

حمید صاحب، مدیر کل سلامت شهرداری تهران با اشاره به هفته مبارزه با دخانیات، گفت:چهارم تا دهم خرداد ماه مصادف است با هفته مبارزه با دخانیات، هفته ای که بناست فرصتی باشد برای یادآوری آنکه انسان و جامعه سالم، انسان و جامعه ایست با اراده و دور از دخانیات.

به گزارش شهردارآنلاین؛ او افزود: این هفته فرصتی است که همه مردم و دستگاه ها برای کاهش مصرف دخانیات باید متحد شوند و با این پدیده شومی که صدمات جبران ناپذیر بسیاری را متوجه جامعه می کند، مبارزه کنند. دخانیات پدیده شومی است که آرام آرام و خاموش هر ساله جان تعداد زیادی از هموطنانمان را می گیرد و سالهای بسیاری از عمر شیرین مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به شعار هفته دخانیات افزود: شعار این هفته اراده ها روشن، سیگارها خاموش است و به همین سبب از همه شهروندان تقاضا داریم برای پیوستن به پویش های مختلف این هفته همراه ما باشند.

صاحب با اشاره به اهداف این هفته در شهرداری تهران گفت: توانمند سازی مردم محلات به منظور اصلاح شیوه زندگی و کاهش رفتارهای پر خطر و مشارکت  دربرنامه های کنترل دخانیات در سطح محلات و ایجاد بستر لازم جهت  ترک مصرف مواد دخانی، حساس سازی شهروندان نسبت به حقوق شهروندی خود، ارتقای سطح  سواد شهروندان نسبت به دود تحمیلی، مطالبه گری و جلب مشارکت شهروندان در حوزه مبارزه با مصرف دخانیات در بوستان ها و اماکن عمومی، استفاده از نیروهای مردمی درمحلات شهر تهران جهت اجرای موثر قوانین کنترل دخانیات برای ایجاد محله بدون دخانیات، ایجاد ساختارهای شهری بدون دخانیات شامل محیط های سازمانی شهرداری تهران، پارکها، ساختمانها و میادین و مراکز تجاری، محیط ها ی شغلی و... و ایجاد شهری بدون دخانیات از اهداف این هفته است.

او با اشاره به سایر برنامه های این هفته اظهار کرد: برگزاری راهپیمایی نمادین اعتراض کودکان در خصوص عدم مصرف مواد دخانی  با شعار "نه به سیگار"، افتتاح کافه بدون دخانیات، چالش "نه به دخانیات"، اجرای پویش زمین بدون ته سیگار، اجرای مسابقه نامه ای برای ترک سیگار به فرد سیگاری و... از مهمترین برنامه ها است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط