1401/03/16-18:32

از تاکید بر رعایت قانون تا تشکیل کمیته ای برای پیگیری مطالبات شهروندان کن با محوریت امام جمعه

از تاکید بر رعایت قانون تا تشکیل کمیته ای برای پیگیری مطالبات شهروندان کن با محوریت امام جمعه

با ورود امام جمعه کن به موضوعات مطالبات شهروندان این دیار تاریخی و ارزشمند، مسایل اهالی با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵؛ اهالی کن سالهاست که دارای دغدغه ای جدی برای تسریع در مسیر توسعه محلی هستند ، مسیری که در محوری به دلیل عدم وجود سند برای برخی از ملک ها و همچنین درخواست مردم برای ساخت و ساز بیشتر از ضوابط طرح تفصیلی حاکم در کن ، مطرح می شود.

در این راه تلاش های زیادی نیز از طرف متولیان شهرداری و وزارت راه و شهرسازی نیز شده است، اما مشکلات ساکنین باقیمانده و بر حجم مطالبات نیز افزوده شده است.

کن، محدوده ای تاریخی و با قدمت چند هزار ساله است و دارای باغات و درختان سر به فلک کشیده که بسیاری از آنان به دلیل اهمیت زیست محیطی، ثبت ملی نیز شده اند، لذا محدوده دارای ملاحظات جدی در راستای ساخت و ساز و تغییر در طرح تفصیلی ست و تلاش مدیریت کلان شهری و دیگر متولیان بر حفظ باغات و ساخت و بافت ارزشمند محلی این کالبد ارزشمند و در عین حال تسهیل امورات شهروندان برای اصلاح بخشی از طرح تفصیلی است.

بر اساس همین گزارش، هفته های گذشته تجمعات محدود و غیر قانونی در مقابل شهرداری و در بخش کن رخ داده که منجر به اعتراض گسترده اهالی و حتی ورود امام جمعه کن شد. فارغ از مسایل حاشیه ای اینگونه رفتارهای غیرقانونی، امام جمعه کن وارد موضوع شد و با تشکیل جلسه ای با حضور شهردار منطقه ۵ و بخشدار کن ، معاونین و مدیران مرتبط شهری و تعدادی از معتمدین خوشنام و دلسوز کن، موضوعات کن مطرح شد.

در این جلسه مقرر شد که ضمن خودداری از رفتارهای عجولانه، شتاب زده و غیرقانونی که مطالبات به حق اهالی را به سمت زیاده خواهی در افکار عمومی سوق دهد، کمیته ای با معرفی اعضای آن توسط امام جمعه کن و همراهی بخشداری و دبیری معاونت معماری و شهرسازی منطقه ۵ تشکیل و به صورت ماهیانه موضوعات بررسی و نتیجه اقدامات نیز مستند و اطلاع رسانی شود.

با تشکیل این کمیته تحت نظارت مستقیم امام جمعه کن و همراهی دستگاه های متولی، به نظر می رسد، بارقه هایی از امید برای پیگیری قانونی مطالبات شهروندان کن توسط خود آنها ایجاد شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط