1401/03/16-23:03
در پی هک شدن سایت شهرداری تهران مطرح شد؛

شهرداری تهران تذکرات حوزه حفاظت و امنیت اطلاعات را جدی نگرفت

شهرداری تهران تذکرات حوزه حفاظت و امنیت اطلاعات را جدی نگرفت

عضو شورای شهر تهران ضمن انتقاد از شهرداری به دلیل عدم توجه به زیرساخت‌های اطلاعاتی گفت: سال گذشته تذکری به شهرداری تهران مبنی بر اینکه باید برای حفاظت و امنیت اطلاعات شهرداری حساسیت بیشتری داشت، ارائه کردم اما شهرداری پاسخ کاملا اداری در واکنش به آن تذکر داد.

به گزارش شهردارآنلاین؛ علی اصغر قائمی، عضو شورای شهر تهران، در مصاحبه‌ با تهران آنلاین، با اشاره به هک شدن سایت شهرداری تهران گفت: آبان سال گذشته بعد از اتفاقی که برای کارت سوخت رخ داد تذکری به شهرداری تهران مبنی بر اینکه باید برای حفاظت و امنیت اطلاعات شهرداری حساسیت بیشتری داشت، ارائه کردم.

رئیس اسبق سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران افزود: این حساسیت با ارتقا تجهیزات فنی و به کارگیری نیروی انسانی متخصص و رصد مستمر سرویس‌ها امکان پذیر است چرا که سرویس‌ها باید به طور مداوم کنترل شوند. باید به صورت مداوم سطح امنیت افزایش پیدا کند. هر روز که امنیت خود را ارتقا دهید کسانی که قصد خرابکاری دارند روش جدیدی پیدا می‌کنند و آسیب پذیری افزایش پیدا می‌کند بر همین اساس معتقدم ارتقا سطح امنیت و رصد باید به طور مداوم صورت گیرد. 

او ادامه داد: شهرداری پاسخ کاملا اداری در واکنش به آن تذکر داد هر چند که تعهد کرده بود تا پایان سال ۱۴۰۰ اقدامات خوبی انجام دهد اما در عمل این اتفاق رخ نداده است.

به گفته عضو شورای شهر تهران نقاط آسیب پذیر بسیاری وجود داشته که سبب شد چنین اتفاقی بیفتد.

قائمی در پاسخ به این سوال که سطح اختلالات به چه صورت است، عنوان کرد: طی بازدید و طی مذاکرات که با مدیران فعلی داشتم مدعی هستند که تا کنون به داده‌ها آسیب وارد نشده و تنها ممکن است یکسری اختلالاتی ایجاد شده باشد. دسترسی‌ها را قطع کرده‌اند و در حال بررسی جامع هستند تا نقاط آسیب را ببندند.

او در پاسخ به این سوال که آیا مشکلی برای اطلاعات شهروندان و شهرداری ایجاد شده است یا نه، افزود: مدیران فعلی عنوان می‌کنند داده‌ای لو نرفته و در دسترس کسی نیست. در فضای مجازی ممکن است ادعاهایی بیش از حد تصور باشد و در دسترس نبودن سرویس‌ها به این شایعات دامن می‌زند باید صبر کنیم کارهای تخصصی که صورت می‌گیرد به نتیجه برسد و پس از آن وضعیت مشخص خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط