1401/03/19-07:37

اجرای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار در منطقه ۱۳

اجرای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار در منطقه ۱۳

شهردار منطقه۱۳ از اجرای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار خبر داد و گفت: نخستین جلسه شورای هماهنگی این طرح با حضور دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار کشور و جمعی از روسا و نمايندگان سازمان ها و ادارات برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، محمد هادی علی‌احمدی شهردارمنطقه با بیان اینکه چهار مورد از محلات کم برخوردار کشور مربوط به نواحی یک و دو منطقه ۱۳ است، افزود: اقدامات شهرداری منطقه ۱۳ در محلات کم برخوردار در دو بخش حمایتی و توانمندسازی پیگیری و دنبال می شود که کماکان و به قوت خود ادامه دارد.

او با اشاره به اقدامات منطقه در بخش حمایتی افزود: شناسایی خانواده های محروم و کم برخوردار و ثبت در سامانه سمات و ارائه خدمات به صورت دوره ای و مناسبتی، ارائه خدمات به افراد نیازمند توجه و آسیب دیده، توزیع سبد کالا، بسته های معیشتی و نان صلواتی در مناسبت های مختلف، شناسایی و بهسازی فضاهای بی دفاع شهری و ایجاد پاتوق محله ، توزیع غذای گرم و سرد و... گوشه ای از خدمات منطقه در یک سال اخیر است.

شهردار منطقه۱۳، معرفی مددجویان متقاضی اشتغال به صاحبان کسب و کارهای مستقر در سرای محلات، برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی و مهارت آموزی فنی و حرفه ای و جهاد دانشگاهی، کمک به رونق و شکل گیری کسب و کارهای خانگی با کمک خیرین از دیگر اقدامات صورت گرفته در بخش توانمندسازی سازی اعلام کرد.

او با بیان اینکه در نخستین جلسه شورای هماهنگی منطقه ۱۳ بر توانمندسازی محلات کم‌برخوردار با مشارکت شهروندان و هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط تاکید شد، افزود: در این جلسه، ضمن تشریح وظایف هر یک از سازمان های عضو شورای هماهنگی محلات کم برخوردار، ظرفیت‌ها و امکانات ادارات به منظور کمک به اجرای مطلوب طرح بررسی شد.

محمدهادی علی احمدی در خصوص مصوبات و نتایج نخستین جلسه شورای هماهنگی تصریح کرد: بحث بهداشت و درمان برای پزشکان خانواده و بیمه سلامت هماهنگ شد و مقرر شد از طریق برپایی میز خدمت در تقاط پرتردد برای عضویت ساکنان انجام شود.

او ادامه داد: ساماندهی فضاهای بی دفاع، مشارکت در موضوع ویزیت رایگان خانواده های کم برخوردار، پرهیز از موازی کاری و... از جمله مواردی است که در دستورکار قرار گرفت.

شهردار منطقه۱۳ با اشاره به ضرورت برقراری پیوند اجتماعی صمیمی در محلات کم برخوردار ابراز امیدواری کرد: با توجه به ظرفیتهای مردمی، خیرین و دستگاههای اجرایی متولی بتوانیم خدمات مفید و شایسته ای به جامعه هدف ارائه کنیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط