1401/03/19-15:31

استفاده از روش نوین برای مدیریت و کنترل آفات منطقه یک

استفاده از روش نوین برای مدیریت و کنترل آفات منطقه یک

رییس فضای سبز شهرداری منطقه یک از اجرای مدیریت تلفیقی آفات و چند روش موثر دیگر برای ارتقای فضای سبز منطقه خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، داوود دانشور رییس فضای سبز این منطقه شیوه تلفیقی آفات را مهم برشمرد و گفت: روش اجرای مدیریت تلفیقی آفات در این منطقه در همه فصول مختلف سال اجرا شده است.

او در ادامه به عمده روش های انجام شده اشاره کرد و گفت: در این روش از عملیات به زراعی، یخ آب زمستانه، استفاده از نوار زرد در محل های کانون آلودگی، حذف پاجوش و تنه جوش آلوده به تخم و لارو آفات، آبشویی، کوددهی و سم پاشی کانون های آلوده استفاده می شود و گام موثری برای کنترل آفات و بیماری بوده و کیفیت فضای سبز منطقه را افزایش می دهد.

دانشور همچنین افزود: در عملیات به زراعی، علف کشی (حذف علف های هرز)، اصلاح تشتک ها، کندوکوب، چالکود و تغذیه و آبیاری را شامل می شود و یخ آب زمستانه یکی دیگر از روش های فیزیکی برای کنترل آفات و بیماری هاست و در فصل سرد زمستان، زمین را ابتدا شخم زده و سپس آن را آبیاری کنید تا آب پس از نفوذ به خاک سطحی یخ زده و آفات را از بین ببرد.

او تصریح کرد: با این روش تخم، لارو و حشرات بالغ را که در خاک سطحی پناه گرفته اند را از بین می برند و در روغن پاشی زمستانه نیز که با روغن ولک انجام می شود حشرات و کنه ها از بین می رود ونوار زرد نیز روشی برای پایش و کنترل جمعیت آفات در سطح فضای سبز است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط