1401/03/21-18:04
درستی در مراسم بهره‌برداری از ایستگاه مترو هفده‌شهریور:

منطقه۱۲ غنی‌ترین منطقه به لحاظ ایستگاه‌های مترو است/ بهره‌برداری از ایستگاه ۱۷شهریور در خط۶؛ سال آینده

منطقه۱۲ غنی‌ترین منطقه به لحاظ ایستگاه‌های مترو است/ بهره‌برداری از ایستگاه ۱۷شهریور در خط۶؛ سال آینده

درستی گفت: ایستگاه هفده‌شهریور، هفدهمین ایستگاه مترو در منطقه ۱۲ و هفتمین ایستگاه در منطقه ۱۴ است و در حال حاضر منطقه ۱۲ غنی‌ترین منطقه تهران از لحاظ ایستگاه‌های مترو به شمار می‌رود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، شنبه (۲۱ خرداد ۱۴۰۱) ایستگاه شهدای هفده شهریور واقع در خط ۷ مترو تهران با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مسعود درستی مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره مترو تهران و حومه و جمعی از مدیران افتتاح شد.

مسعود درستی مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در ابتدای این مراسم، بیان کرد: امروز صدو چهل و سومین ایستگاه مترو تهران افتتاح شد؛ ایستگاه شهدای هفده شهریور در مرز منطقه ۱۲ و ۱۴ واقع است. همچنین این ایستگاه نوزدهمین ایستگاه خط ۷ مترو تهران بشمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه با افتتاح ایستگاه هفده شهریور، حدفاصل ایستگاه بسیج و میدان صنعت در خط ۷ یکپارچه خواهد شد و دیگر ایستگاه عبوری نخواهیم داشت، افزود: این ایستگاه هفدهمین ایستگاه مترو در منطقه ۱۲ و هفتمین ایستگاه در منطقه ۱۴ است؛ درحال حاضر منطقه ۱۲ غنی‌ترین منطقه تهران از لحاظ ایستگاه‌های مترو بشمار می‌رود.

درستی با بیان اینکه افتتاح ایستگاه‌ها باعث شده تا شعار کاهش فاصله شمال تا جنوب رفته رفته درحال تحقق باشد، گفت: ایستگاه تقاطعی هفده شهریور در خط ۶ و ۷ و در عمق ۳۵ متری قرار دارد؛ همچنین این امکان وجود دارد که ایستگاه هفده شهریور در خط ۶ تا پایان خرداد سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد تا کیفیت مسافرگیری در میدان قیام افزایش یابد.

به گفته وی؛ حدود ۳۷۵ میلیارد تومان در ایستگاه هفده شهریور هزینه شده است که به نرخ امروز باید این هزینه را سه تا چهار برابر کرد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در پایان عنوان کرد: افتتاح ایستگاه هفده شهریور در خط ۷ و تکمیل ایستگاه خراسان و ایستگاه هفده شهریور در خط ۶ تا یک‌سال آینده به کاهش وضعیت ترافیک و استفاده حداکثری از حمل و نقل عمومی منجر خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط