1401/03/28-17:14
مسعود رنجبریان:

توسعه همراه سراهای قلب پایتخت با مشارکت خیرین

 توسعه همراه سراهای قلب پایتخت با مشارکت خیرین

در جلسه مشترک با حضور محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، رنجبریان شهردار منطقه ۶، محمودی مشاور وزیر بهداشت و درمان و اعضای هیات مدیره مجمع خیرین سلامت کشور راهکارهای توسعه همراه سراها در قلب پایتخت بررسی شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه ۶، مسعود رنجبریان در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از مراحل پایانی احداث دو همراه سرای امیرلویی و خرمند در منطقه ۶ ابعاد توسعه و احداث همراه سراها در قلب پایتخت به منظور اسکان همراه بیماران را مورد تاکید قرار داد و گفت: همراه بیماران علاوه بر درد عزیزانشان، نباید دغدغه محل سکونت هم داشته باشند و حل این مشکل به همیاری شهرداری ها و سایر ارگان های ذی ربط نیاز دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: در منطقه ۶ حدود ۳۵ بیمارستان، مرکز درمانی، کلینیک و مطب وجود دارد که از این تعداد ۱۳ بیمارستان دولتی هستند. بیمارستان های امام خمینی(ره)، قلب، شریعتی و فیروزگر ازجمله بیمارستان های شاخص فرامنطقه ای هستند که بیماران از سراسر کشور به آنها مراجعه می کنند.

توسعه همراه سرا نیاز جدی شهر تهران

بر اساس این گزارش محمد آخوندی عضو شورای اسلامی شهر ضمن قدردانی از اهتمام منطقه ۶ در احداث و تجهیز دو همراه سرا در منطقه مرکزی و پر تردد شهر تهران گفت : تراکم مراکز درمانی در قلب پایتخت و تعدد تردد به این مراکز درکنار ایجاد مخاطرات ترافیکی مشکلات جانبی دیگر همچون اسکان همراهان بیماران را در پی خواهد داشت که یکی از دغدغه های اصلی مدیریت شهری و مراکز درمانی حل مشکل و این دغدغه است. لذا توسعه همراه سراها در شهر تهران به ویژه در این محدوده یک نیاز جدی است و برنامه ریزی در این خصوص جز اولویت های شورای شهر و شهرداری می باشد.

رییس کمیسیون برنامه بودجه شورای شهر تاکید داشت: در حوزه برنامه ریزی و بستر سازی های لازم در خصوص توسعه همراه سرا در شهر تهران به ویژه منطقه ۶ تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد و ضمن قدردانی از حسن همکاری خیرین در حوزه سلامت از متولیان و مدیریت درمان نیز می خواهیم از طریق هم افزایی با شهرداری، زمینه ساز توسعه این نیاز کنونی جامعه باشند.

بر پایه این گزارش محمودی مشاور وزارت بهداشت و درمان کشور نیز ضمن قدردانی از شهردار و دغدغه مندی منطقه ۶ برای حل مساله اسکان همراه بیماران، توسعه همراه سراها در سطح منطقه را برای دستیابی به نتیجه مطلوب را حائز اهمیت شمرد و نوید همکاری با شهرداری در این مسیر را داد.

از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه استفاده حداکثری از سرمایه‌گذارها و خیرین برای توسعه همراه سراها بخصوص در اطراف بیمارستان امام خمینی(ره) بود، که مقرر شد اقدامات اجرایی لازم در این خصوص از سوی شهرداری و ارگان های ذیربط به عمل آید.

همچنین به پیشنهاد مسعود رنجبریان با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت و درمان نباید شهرداری قلب پایتخت را در ادامه خدمت دهی همراه سرای جواد الائمه(ع) تنها بگذارد از این وزارتخانه تقاضا کرد تا شرایط ادامه خدمت دهی به همراه بیماران توسط همراه سرای "جواد الائمه (ع)" به مانند سنوات گذشته ادامه یابد و با قراردادن این ملک در اختیار شهرداری منطقه۶، امرخدمت دهی به همراه بیماران با کیفیت مطلوب تر و بدون وقفه صورت پذیرد.

گفتنی است ماموریت اصلی این همراه سراها، فراهم آوردن شرایط مناسب اقامتی برای همراه بیماران طی دوران درمان است و امکانات ارائه شده در این مراکز به صورت رایگان در اختیار همراهان قرارداده می شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط