1401/03/30-19:52
برای نخستین بار در کشور انجام شد:

منطقه۱۴ پایلوت طرح «شهربهره ور» در پایتخت

منطقه۱۴ پایلوت طرح «شهربهره ور» در پایتخت

شهرداری منطقه۱۴ با استقرار چرخه بهره وری گام نخست را بین مناطق تهران برای مولد سازی سرمایه ها و منابع شهر تهران و جلوگیری از اتلاف منابع، ارائه کیفی خدمات و دستیابی به شهر بهره ور و هوشمند برداشت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، برای این منظور برنامه ریزی لازم جهت همکاری چند جانبه با حضور سازمان ملی بهره وری کشور، مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران، شهرداری منطقه۱۴ و دانشگاه علم و صنعت به عنوان مشاور علمی صورت گرفت.

شناسایی عارضه ها و گلوگاه های هدر رفت منابع، چالش ها، الگوها، شاخصه ها، دستاوردهای کلیدی، اهداف و چشم اندازها و زمینه های قابل بهبود برای استراتژی های توسعه منابع و ظرفیت ها از موارد مورد تاکید بود.

میرسامان پیشوایی رئیس سازمان بهره وری کشور با بیان اینکه بهره وری شهری یکی از موضوعات مهم و با ارزش در مدیریت شهری و توسعه است، گفت: ما برآنیم تا با نگرشی صحیح براساس علم، پژوهش و عمل اتفاق موثری در شهرداری بیفتد و مطابق استانداردها بتوانیم به طرحی موثر در افزایش بهره‌وری شهری دست یابیم.

پیشوایی با تاکید بر اینکه ضروری است نگاه بهره وری در همه برنامه ها و اقدامات فرهنگ و نهادینه شود، ابراز امیدواری کرد: حرکت داوطلبانه منطقه ۱۴ در این راستا الگوی خوبی برای شهر تهران و تجربه موفقی برای ارائه آن در کشورهای آسیایی برای تحقق شهر بهره ور است.

الفت پور رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران نیز ضمن اشاره به فعالیت ارزشمند شهرداری منطقه۱۴، به ضرورت برنامه مدون و مطالعه شده، نیازسنجی در طراحی، هوشمندسازی فرایندها و اجرای اصولی طرح بر طبق زمانبندی تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت اجرایی شدن گام های ده گانه گفت: برای شناخت وضعیت موجود بایستی ضمن تشکیل کمیته بهره وری، انواع شاخص‌های کمی و کیفی مناسب در هر زمینه و در تمام سطوح مورد ارزیابی دقیقی قرار بگیرد.

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه۱۴ در ادامه اشاره کرد: آنچه مهم است بهره وری شهری به عنوان یکی از شاخص های توسعه در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، روانی و آرامشی شهروندان به حساب می آید.

سالاری پور با بیان اینکه یکی از مهم ترین الزامات ارتقای بهره وری پایدار، شناسایی و بهسازی چالش ها و مسائل موثر و مرتبط با بهره وری در سازمان است، ادامه داد: با اهتمام و نگرش دقیق مبتنی بر علم و درایت به مفهوم بهره وری و اجرای آن می توان گامی موثر در جهت رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده برداشت.

سالاری پور تاسی از آموزه های دینی و همدلی و تلاش مضاعف همه حوزه های شهری را در کنار بهره از ظرفیت های موجود، در نتیجه بخش بودن هوشمند سازی و اجرای شهر بهره ور مثمر ثمر برشمرد و از عزم جدی مدیریت شهری منطقه۱۴ برای تحقق این اتفاق خوب در منطقه برای خدمت و رضایت بیشتر به شهروندان خبرداد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط