1401/03/31-10:15
رنجبریان تاکید کرد:

تغییر الگوی آبیاری فضای سبز در قلب پایتخت با پساب خروجی تصفیه خانه شرکت آب و فاضلاب استان تهران

تغییر الگوی آبیاری فضای سبز در قلب پایتخت با پساب خروجی تصفیه خانه شرکت آب و فاضلاب استان تهران

رنجبریان شهردار منطقه ۶، پیرهادی عضو شورا و رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری و بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران و جمعی از مدیران ارشد شهرداری روز دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ در راستای تعامل و رفع مسائل و مشکلات موجود، از بخش های مختلف شرکت آب و فاضلاب استان تهران بازدید کردند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه۶، مسعود رنجبریان شهردار منطقه در جریان بازدید از شرکت آب و فاضلاب استان تهران ضمن تاکید بر مشکلات مبتلابه شهرداری قلب پایتخت و کم آبی نواحی ۴ و ۶ این منطقه به دلیل کمبود چاه، مخازن ذخیره آب و سایر روش های تامین آب گفت: در حال حاضر کمبود آب بزرگترین بحران دنیای امروز است که در صورت ادامه روند کنونی، مشکلات بسيار زيادی را برای تامين آب برای مصارف کشاورزی، صنعتی و نيز آب شرب به همراه خواهد داشت و لازم است در ارتباط با مدیریت نحوه استفاده از آب در شهرداری منطقه تدابیر ویژه ای بخصوص در بخش استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز اندیشیده شود.

وی ادامه داد: استفاده بهينه از آب و بالا بردن راندمان آبياری در مبارزه با اين بحران موثر است و همچنین بهره مندی از پساب خانگی برای مصارف آبیاری فضای سبز و استفاده از منابع این آب ها جهت کاربرد در فضای سبز شهر به صورت جدی و به فوریت دنبال خواهد شد.

همکاری بین شرکت آب و فاضلاب استان تهران و شهرداری قلب پایتخت مضاعف می شود

پیرهادی عضو شورای اسلامی شهر تهران در این بازدید، با بیان اینکه چالش آب و فاضلاب در شهر تهران در ابعاد گوناگون بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: اهتمام جدی در این راستا از طرف کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری با وزارت نیرو و آبفا در جریان است و افزایش همکاری بین دو نهاد شهرداری و شرکت آب فاضلاب در جهت مدیریت بحران حائز اهمیت است این عضو شورا نوید همکاری و استقبال شورای شهر تهران در راستای اجرایی کردن پروژه های جدید شرکت آب و فاضلاب به منظور مدیریت بهینه آب را به شهروندان تهرانی داد.

بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز با اشاره به برخی از پروژه های پیش روی سازمان برای مدیریت بحران آب اظهار کرد: در رسالت و اهداف این شرکت افزایش رضایت مندی هم استانی های عزیز و متعاقب آن مدیریت بهینه تنش آبی به خصوص در فصل تابستان قرار دارد.

این مقام مسئول همچنین قول همکاری مضاعف با شهرداری منطقه و در اولویت قراردادن منطقه ۶ در بهره برداری و احداث مخازن جدید آب را  با توجه به شرایط ویژه قلب پایتخت را داد.

در حاشیه این بازدید مراکز و بخش های مختلف شرکت آب و فاضلاب از جمله مرکز هماهنگی و کنترل آب تهران، امور آزمایشگاه مرجع سلامت آب و فاضلاب، مرکز اطلاع رسانی و سامانه ۱۲۲ بازدید شد و مدیران و مسئولین مراکز نیز به ارایه گزارش و معرفی خدمات بخش مربوطه پرداختند.

گفتنی است، شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خیابان دکتر فاطمی منطقه ۶ واقع شده است. این اداره یکی از پنجاه و یک اداره و سازمان دولتی در محدوده قلب تهران می‌باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط