1401/03/31-19:39
با حضور معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی انقلاب ناحیه۱۴؛

وضعیت ساختمان های ناایمن مناطق ۱۴و۱۵ بررسی شد

وضعیت ساختمان های ناایمن مناطق ۱۴و۱۵ بررسی شد

وضعیت ساختمان های ناایمن مناطق ۱۴و۱۵ با حضور سیف الله باباگل زاده معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی انقلاب ناحیه۱۴، محمد امین سالاری پور شهردار منطقه و با همراهی مدیران شهری و اعضای کمیته ایمنی منطقه ۱۴و ۱۵ بررسی شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، در این جلسه ضمن ارائه گزارش درخصوص تعداد اماکن ناایمن و پرخطر در این دو منطقه همجوار، اهتمام بر ایمن سازی و تعیین تکلیف وضعیت ساختمان های ناایمن اولویت دار در دستور کار قرار گرفت.

شهردار منطقه۱۴ با تاکید بر حساسیت موضوع ساختمان‌های نا ایمن و نگرانی‌های مردم مبنی بر خطرآفرین بودن این ساختمان‌ها گفت: با توجه به فرسوده بودن بافت مناطق جنوبی نسبت به سایر مناطق شهر، تاکنون بیش از ۳۵ جلسه کمیته ایمنی تشکیل شده و رفع ایمنی ساختمان ها و نوسازی بافت فرسوده از دغدغه های مدیریت شهری منطقه است.

سالاری پور با اشاره به اولویت ایمن سازی مجتمع های مسکونی نا ایمن، با توجه به جدی بودن امنیت جان شهروندان یاداور شد: این مهم در دستور کار شهرداری است و با برگزاری جلسات هیئت امنایی و صدور اخطاریه و ارائه آموزش و در همکاری با سازمان آتش نشانی اقدامات لازم از سوی شهرداری صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه کارشناسان شهری برای بررسی اعزام شدند و برنامه‌ریزی‌های دقیق نسبت به شناسایی ۴ مورد اولویت دار مسکونی تجاری در منطقه صورت پذیرفت، افزود: همیاری نهادهای متولی و اجرایی همچنین هماهنگی دستگاه قضائی برای اجرایی شدن دستور العمل ها و رسیدگی به وضعیت موجود این ساختمان‌ها موجب تسریع برقراری ایمنی ساختمان ها و خروج منطقه از شرایط بحرانی خواهد شد.

باباگل زاده معاون دادستان نیز از ضرورت تداوم روند بررسی و نظارت متولیان شهری بر ساختمان‌های ناایمن  تاکید کرد و گفت: به طور جدی در این زمینه پای کار هستیم و موضوعات و کاستی‌های احتمالی را رصد و دستورات لازم برای مخاطرات اولویت دار و گزارش شده صادرخواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم نظارت و تداوم پیگیری همه جانبه نهادهای متولی در خصوص رسیدگی به ساختمان‌های ناایمن، افزود: با مشخص شدن مختصات و نوع ناایمنی و بحران، نهاد قضایی در کنار دستگاه های اجرایی برای ضمانت اجرای رفع ناایمنی ساختمان ها در این مناطق مشارکت و تمهیدات لازم را اتخاذ خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط