1401/04/04-17:42

تعیین تکلیف گود برج میلاد با دستور شهردار تهران/ایمن‌سازی گود یک سال زمان می‌برد

تعیین تکلیف گود برج میلاد با دستور شهردار تهران/ایمن‌سازی گود یک سال زمان می‌برد

جلسه ویژه ستاد مدیریت بحران شهر تهران با هدف رسیدگی به وضعیت ایمنی گود نزدیک برج میلاد، با حضور سازمان‌های مسئول و نمایندگان بخش‌های مختلف مدیریت شهری در محل گود برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی نصیری رئیس سازمان با اشاره به پیگیری مسئولان برای ایمن‌سازی گود برج میلاد تاکید کرد: مردم نگران گود برج میلاد و ایمنی ساختمان مرکز همایش‌های میلاد نباشند.

وی پس از پایان جلسه ویژه بررسی وضعیت گود برج میلاد که پیش از ظهر امروز در محل این برج برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه اضطراری مدیریت بحران با رویکرد پیش‌دستانه و با هدف ارتقاء ایمنی برگزار شد. خوشبختانه شاهد شکل‌گیری همکاری خوب فرمانداری و استانداری تهران و همه قسمت‌های شهرداری تهران با یکدیگر در این حوزه هستیم. همچنین با توجه به دستور شهردار تهران مقرر شد گود برج میلاد که در دوره‌های گذشته به دلایل مختلفی بلاتکلیف مانده است تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: کارگروهی به صورت مجزا تعیین تکلیف اساسی سازه‌ گود را پیگیری می‌کند اما ما در مدیریت بحران ایمنی گود را مورد رصد و پیگیری قرار داده‌ایم. عملیات اجرایی ایمن‌سازی گود پیش‌تر و از اوایل خردادماه آغاز شده اما در جلسه امروز بحث‌هایی در خصوص تامین نقدینگی مطرح شده و همچنین  تصمیماتی در مورد اعمال محدودیت آبیاری فضای سبز در مجاورت گود برج میلاد اتخاذ شد.

نصیری اضافه کرد: مقرر شد هیات کارشناسی بررسی رفتار سازه مرکز همایش‌های برج میلاد را انجام دهند و با توجه به این موضوع نسبت به پذیرش اجرای برنامه‌هایی همچون کنسرت‌ها ظرف مدت ۱۰ روز تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شود و اگر لازم بود محدودیت‌هایی اعمال کنیم.

وی تاکید کرد: مقرر شد عملیات عمرانی ایمن‌سازی گود با زمان‌هایی که برگزاری مراسمات در این ساختمان انجام می‌شود همزمان نباشد. این ایمن‌سازی حدود یکسال زمان می‌برد اما از همان ابتدا و به مرور که این عملیات عمرانی آغاز می‌شود افزایش ایمنی برج محقق می‌شود. بی‌تردید کار ایمن‌سازی تنها محدود به گود برج میلاد نخواهد بود و خود سازه برج، تونل رابط اتوبان حکیم و برج میلاد و ... نیز بررسی و اسکن کاملی از این مجموعه در حوزه ایمنی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: ایمن سازی در شهر تهران را شهرداری از مجموعه خود آغاز کرده تا با سرعت بیشتری به شهر تسری پیدا کند.

وی در خصوص اعمال محدودیت برای حضور شهروندان در مجموعه مرکز همایش‌های برج میلاد تهران گفت: مردم نگران نباشند، مسئولین با دغدغه و حساسیت موضوع را پیگیری می‌کنند. وزیر کشور و شهردار تهران دستورات لازم در این خصوص را ابلاغ کرده‌اند و پیگیر این موضوع هستند که نشان‌دهنده دغدغه و حساسیت مسئولین است لذا مردم نباید نگران باشند.

همچنین حامد یزدی‌مهر، سرپرست مدیریت بحران استان تهران نیز درحاشیه بازدید از گود برج میلاد با حضور در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به حساسیت سازه برج میلاد به عنوان نماد تهران موضوع ایمنی این گود و ایمن‌سازی آن با حساسیت کاملی پیگیری خواهد شد. ما نیز در استانداری تهران دغدغه‌های شهروندان را پیگیری خواهیم کرد اما باید اعلام کنیم جای نگرانی نیست چرا که قبل از هر حادثه‌ای مسئولین مرتبط پای کار آمده‌اند تا نسبت به ایمن‌سازی این گود اقدام کنند.

حیدری مدیرعامل برج میلاد تهران نیز گفت: پس از پایان کرونا و بازگشایی مجموعه‌های فرهنگی، برج میلاد فعالیت خود را آغاز کرده است. گود برج میلاد در همسایگی این مجموعه قرار گرفته است که از ابتدای دوره مدیریت شهری جدید به عنوان یک دغدغه مورد توجه قرار گرفت تا در سریع‌ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شود در حال حاضر بحث ایمن‌سازی گود آغاز شده و ما در برج میلاد همکاری همه‌جانبه‌ای برای تحقق این ایمنی‌ در دستور کار خود قرار داده‌ایم تاکنون برای محدودیت یا منع خدمات ما موضوعی اعلام نشده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط