1401/04/05-14:03

لایروبی و پاکسازی ۲هزار مترطول مسیل ها و انهار منطقه۱۴

لایروبی و پاکسازی ۲هزار مترطول مسیل ها و انهار منطقه۱۴

مسیل ها، انهار و حوضچه های زباله گیر منطقه ۱۴ با هدف ارتقای سطح زندگی شهرنشینی لایروبی شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دراین باره گفت: در این راستا اکیپ های ویژه به صورت روزانه  تمامی شبکه‌های اصلی و فرعی جمع آوری آب های سطحی، کانال ها و مسیلها منطقه را پاکسازی و لایروبی می کنند. 

وی با بیان اینکه عملیات پاکیزگی به جهت جریان بی مانع آب در انهار، اقداماتی  چون نظافت، لایروبی و پاکسازی انهار روباز و روبسته، پاکسازی حوضچه ها و کانال ها با تخلیه زباله های انباشت شده به صورت گسترده در حال انجام است، افزود: برای این منظور طی ماه اخیر نسبت به لایروبی کانال های هجرت ۲۸۰ مترمربع، سلیمانیه ۵۶۰ مترمربع، حبیبی ۳۴۰ مترمربع و کانال تاکسیرانی ۲۶۰ مترمربع و حوضچه های منطقه اقدام شد. 

به گفته برزگر مرادی اقدامات لایروبی، پاکسازی و تخلیه زباله در ۴ حوضچه زباله گیر کوثر، خاوران، پارک سوار و خاوران و انهار روبسته در محدوده منطقه نیز بطور مستمر در حال انجام است.

برزگر مرادی با اشاره به لایروبی و نظافت مسیل ابوذر به عنوان طولانی و عریض ترین مسیل عبوری منطقه و شرق تهران نیز گفت: لایروبی و رسوب برداری مسیل ابوذر ۶۸۰مترمربع انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: اجرای عملیات لایروبی و پاکسازی توسط اداره مسیل ها و قنوات منطقه، با هدف جمع‌آوری و انتقال زباله ها به خارج از شهر، جلوگیری از انسداد مسیر آبراهه انهار، عدم انباشت زباله حجیم و آب ماندگی، جلوگیری از انتشار گاز و بوی متعفن در فضای شهر و آلودگی های محیط زیستی ناشی از آن، برای شهروندان در محیط شهری استمرار خواهد داشت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط