1400/05/16-18:01

حمل‌ونقل و هوشمند‌سازی در اولویت شورای ششم

حمل‌ونقل و هوشمند‌سازی در اولویت شورای ششم

سروری در گفت‌وگو با همشهری به اولویت‌های شورای ششم شهر تهران اشاره کرد و گفت: حمل‌ونقل و هوشمند‌سازی در اولویت شورای ششم می‌باشد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از همشهری؛ نایب رئیس پارلمان شهری پس از مراسم تحلیف در گفت‌وگو با همشهری به اولویت‌های شورای ششم شهر تهران اشاره کرد و گفت که برخی اولویت‌ها زمانی و برخی دیگر هم اصلی هستند.

پرویز سروری در توضیح بیشتر عنوان کرد: «طبیعتا اولویت‌هایی که تعیین و در دست اقدام قرار می‌گیرند باید متناسب با نیاز و خواسته مردم باشد. آنچه امروز مردم بیش از هر چیزی خواهان آن هستند این است که شورای شهر تهران و شهرداری خدمات مناسب، روان و قابل استفاده‌ای برایشان فراهم کند. اکنون در تهران با نزدیک شدن به مهرماه مباحث مربوط به روند واکسیناسیون و نامناسب بودن شرایط ناوگان حمل‌ونقل عمومی، دغدغه شهروندان شده است.»

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: «باید تمهیدات ویژه و ضرب‌الاجلی اندیشیده شود تا فرایند واکسیناسیون با سرعت بیشتر انجام شود تا درصورت بازگشایی مدارس در مهرماه، والدین و مربیان نگرانی از بابت انتقال بیماری کرونا نداشته باشند. همچنین در بحث حمل‌ونقل عمومی هم شنیده‌ها حاکی از آن است که اکنون ۲۲۰۰ تا ۲۳۰۰دستگاه اتوبوس مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان هستند که این اعداد وضعیت خوبی را نشان نمی‌دهند. برای استاندارد‌سازی‌ و ایجاد شرایط مطلوب در ناوگان اتوبوسرانی باید ۶هزار دستگاه اتوبوس اختصاص داده شود که این کار تا مهرماه امکان‌پذیر نیست و از این‌رو شورای شهر تهران باید آن را در اولویت کارها قرار دهد و با تمهیدات خاص بتوان شرایط را تا حدودی بهبود بخشید.»

سروری در ادامه بحران کرونا را جدی دانست و با بیان اینکه گویا این بیماری قصد ندارد کره زمین را ترک کند، گفت: «طبیعتا شورای شهر و شهرداری مسئول سلامت کشور نیست اما می‌توان با هم‌افزایی به جامعه سلامت کمک کرد تا به سهولت از این بحران گذر کند. بنابراین کاهش مداخله نیروی انسانی در ارائه خدمات، می‌تواند سبب جلوگیری از شیوع بیماری شود و این امر محقق نخواهد شد مگر با هوشمند‌سازی‌. از این‌رو یکی از اولویت‌های شورای ششم قطعا این موضوع خواهد بود و تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود و ایجاد سامانه‌های قوی در حوزه‌های مختلف خدمت‌رسانی به شهروندان را هوشمند و در کاهش و کنترل بیماری کرونا که مدام در حال جهش است، در حد توان و مسئولیت اجتماعی خود به جامعه سلامت کمک کنیم.»

نایب رئیس شورای شهر تهران به اولویت‌های اصلی دیگر هم اشاره و عنوان کرد: «مباحثی چون محیط‌زیست، آلودگی هوا، حمل‌ونقل ریلی و... اولویت اصلی هستند که بسیار زمانبر خواهند بود اما قطعا در شورا بررسی و برای رفع آنها تلاش خواهیم کرد.»

نایب رئیس شورای شهر تهران آلودگی هوا را به اختاپوس هفت سر تشبیه کرد و گفت: «آلودگی هوا سبب نگرانی شهروندان شده است و هر چند نمی‌توان به‌طور کامل این معضل را برطرف کرد اما باید تلاش کنیم تا با برخی از اقدامات تأثیرگذار اندکی از نگرانی شهروندان را کم کنیم و به‌نظر بهترین گزینه حمل‌ونقل است. شناسایی عوامل و مولفه‌های آلودگی هوا ازجمله موتورسیکلت‌های آلاینده و حذف آنها از چرخه حمل‌ونقل به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند و هر چند زمانبر است اما اقدامات را شروع می‌کنیم و براساس زمانبندی برنامه را پیش می‌بریم تا بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.»

 

سیدجعفر تشکری‌هاشمی هم دیگر عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با همشهری وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت را نامناسب دانست و گفت: «کاملا مشخص است که در حوزه حمل‌ونقل با مشکلات بسیار جدی مواجه هستیم. ناوگان اتوبوسرانی به‌شدت ضعیف شده و تعداد اتوبوس‌ها به یک پنجم رسیده و حدود ۸۰درصد کسری اتوبوس در این ناوگان وجود دارد. مترو از کمبود واگن رنج می‌برد و همه قطارها نیاز به اورهال شدن دارند. بنابراین در گام اول قصد داریم از منابع موجود استفاده بهینه کنیم و در گام بعدی برای توسعه ناوگان اقدام خواهیم کرد.»

نظرات

captcha

اخبار مرتبط