1400/05/17-10:01
یادداشت

نقش رسانه های مینیاتوری در توسعه محلات

نقش رسانه های مینیاتوری در توسعه محلات

ارتباطات کهن ترین میراث بشر است و از بدو خلقت انسان با او همراه شده و با رشد فکری و رفتاری اش سیر تکاملی به خود گرفته است.

🖋 ابراهیم وجدانی مدیر روابط عمومی منطقه ۶

ارتباطات همانند کلیدی قفل درهای بسته را در عرصه های مختلف گشود و ابزاری برای انتقال اندیشه ها، آداب، فرهنگ، تمدن، عقاید و تعاملات اجتماعی در سراسر گیتی شد.

امروزه با مقوله ابر رسانه ها مواجه هستیم که مولود میراث ارتباطات گذشتگان است و در طول تکامل زیستی انسان، همچون لوبیای سحرآمیز چنان رشد کردند که سر از ابرها درآورده و از دیگر دستاوردهای بشری پیشی گرفتند.

اما ماهیت ابر رسانه ها بلعیدن رسانه های خرد و محلی است و سایه بزرگشان ، نقش حیاتی آنان را کمرنگ کرده است.

رسانه های محلی یا به تعبیری رسانه های مینیاتوری همچون مویرگهای بدن با تک تک سلول ها در تعامل بوده و با انتقال دو سویه عوامل حیاتی، در بقای انسان نقش کلیدی و مهم را ایفا می کنند.

رسانه های مینیاتوری در عصر ارتباطات، چشم، گوش و زبان مردم در مقیاس حکمرانی محلی بوده و تریبونی برای انعکاس نیازها، چالش ها، نقاط ضعف، قوت و موفقیت های شهری و محلی هستند.

اکنون توسعه محلات نیاز به شکل گیری شبکه ارتباطی مویرگی و محله ای دارد و رسانه های  خرد محلی جایگاه ویژه ای در این مقوله پیدا کرده اند.

هر مقدار تعامل حکمرانی محلی با ساکنین محلات و به مفهوم دقیق تر شهروندان، دو سویه و فعال باشد سرعت توسعه محلی بیشتر و آثار آن چشمگیر تر خواهد بود و حلقه واسط  این دو، رسانه های مینیاتوری هستند تا از طریق تکنیک ها، ابزار و تخصص انحصاری خود زمینه ارتباط بین مدیریت شهر را با مردم در مقیاس محله فراهم کنند.

ابررسانه ها وظیفه و رسالت دارند تا از طریق رسانه های خرد و محلی به کشف بسترها و زمینه های رشد و توسعه محلات پرداخته و با تمرکز و انتقال موریرگی داده ها، زمینه ساز توسعه پایدار کلان شهر ها و در نهایت توسعه ملی باشند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط