1400/05/17-10:12
سید احمد علوی در اولین نطق پیش از دستور شورای ششم

توجه ویژه به روز خبرنگار، انتخاب شهردار تهران، مسائل انتصابات، رفاهی و معیشتی منابع انسانی شهرداری تهران؛

توجه ویژه به روز خبرنگار، انتخاب شهردار تهران، مسائل انتصابات، رفاهی و معیشتی منابع انسانی شهرداری تهران؛

تضارب آرای اعضا نمیتواند دستمایه شیطنت و به حاشیه راندن شورای انقلابی شود حامی پرسنل شهرداری هستم حضور در میان مردم محلات وظیفه ماست شهردار انقلابی مورد حمایت هر ۲۱ عضو است

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
وَقُل رَّبِّ أَعُوذُ بِكَ مِنۡ هَمَزَٰاتِ ٱلشَّيَٰاطِينِ . وَأَعُوذُ بِكَ رَبِّ أَن يَحۡضُرُونِ 
تلاقی روز خبرنگار و آغازین جلسات رسمی شورای ششم شهر تهران را به فال نیک گرفته و هفدهم مرداد را به قشر خدوم خبرنگار تبریک عرض می‌کنم:

جان نباشد جز خبر در آزمون
هر که را افزون خبر جانش فزون 
گرامی باد یاد و خاطره شهدای خبرنگار که در راه روشنگری جان خود را فدای آگاهی کردند.
خبرنگاران به عنوان رکن چهارم دموکراسی می‌توانند با قلم خود دست فاسدان را از بیت‌المال کوتاه کنند. 
مبارزه با فساد نیاز به ابزار و ایجاد آگاهی دارد.
تصور می‌کنم یکی از وجوهی که شورای ششم و جامعه خبری می‌توانند حول آن همکاری مشترکی داشته باشند، تعامل سازنده در ریشه‌کن‌سازی فساد است
لذا به عنوان منتخب مردم تهران از این جامعه فرهیخته می‌خواهم در دوره مسئولیت ما هر جا ردّی از باج‌خواهی و فساد در اداره شهر دیدند آن‌را فریاد کنند و بازوان پرتوان ما در فسادستیزی و ریشه‌کن سازی رانت‌خواری و ویژه‌خواری باشند. 
از مسئولین ذی‌ربط در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی در شروع امر می‌خواهم تدابیری را ویژه بحث معیشت و امنیت شغلی این قشر زحمت‌کش بیاندیشند. 
نکته دیگری که باید عرض کنم مربوط به انتخاب شهردار آینده تهران می‌شود.
ابتدا از آحاد جامعه می‌خواهم با توجه به متن و پرهیز از حواشی فضایی آرام را برای شهردار بعدی فراهم کنند.
تضارب و تفاوت آراست که شورایی پویا و سرزنده را می‌سازد. به عبارتی اگر این اختلافات نظر نباشد و تنها یک صدا شنیده شود، نمی‌توانیم منافع آحاد جامعه را تامین کنیم.
اگر همکاران من در مورد یک برنامه، طرح و لایحه تفاوت نظر نداشته باشند نمی توانیم بهترین تصمیمات را برای شهر و شهروندان بگیریم. بنا بر این باز هم تاکید می‌کنم تضارب آرا در میان اعضا در انتخاب شهردار آینده پایتخت و سایر موضوعات امری طبیعی بوده و این موضوع نمی‌تواند دستمایه‌ دشمنان انقلاب برای به حاشیه بردن شورای انقلابی شود. 
در پاسخ به شیطنت‌های تعداد قلیلی از رسانه‌ نماها در چند روز اخیر باید عرض کنم: هر یک از گزینه‌های شهرداری تهران حتما جز نیروهای زبده، متخصص، متعهد و انقلابی بوده‌اند که توسط همکارانم تا این مرحله از انتخاب بالا آمده‌اند. در تخصص ایشان تردیدی نیست لذا شهردار منتخب قطعا انقلابی، جهادی، کارآمد و مومن می باشد و مورد حمایت هر ۲۱ عضو شورا خواهد بود. 
نکته بعدی که باید بر آن تاکید کنم، موضوع احترام به همکاران ما در شهرداری است. طی چهارسال گذشته متاسفانه کمتر به مسائل معیشتی و رفاهی کارمندان شهرداری توجه شده.
انتصابات صورت گرفته در شهرداری نیز کمتر بر اساس شایستگی بوده و مدیران عمدتا سفارشی منصوب شده‌اند. رفتارهایی صورت گرفته که انگیزه را از کارمندان گرفته. استخدام و انتصاب اتوبوسی فارغ‌التحصیلان مدرسه یا دانشگاهی خاص در دوره گذشته باعث شده کارمند شهرداری هیچ پیشرفتی را برای خود متصور نباشد.
لذا در ابتدا به کارمندان شهرداری قول می‌دهم تا توان دارم از ایشان حمایت کنم و جلو انتصابات اتوبوسی افراد تحمیل شده به شهرداری بایستم و در جهت ارتقای سطح رفاهی و شغلی ایشان کوشا باشم. 
مواردی که عنوان شد از اهداف چهارساله بنده محسوب می شود و
امیدوارم در نطق پایان دوره بتوانم گزارش موفقیت خود را به سمع شهروندان محترم برسانم. 
خدمت به شهروندان از امروز آغاز شده و از خداوند منان عاجزانه تقاضا دارم که بنده و 20 عضو دیگر شورا را در این مسیر همواره یاری رساند و مانع شرمندگی ما در مقابل شهروندان شود. ما خادمین شهروندان تهرانی خود را از مردم می دانیم و دست یاری به سوی آنها دراز می کنیم. شهروندان بهترین یاریگران مدیران شهری هستند و حضور در محلات و شنیدن دغدغه ها و مشکلات آنها از افتخارات ما محسوب می شود که امیدواریم با کمک خداوند در تمام این 4 سال توان اجرای آن را داشته باشیم. 
ان شاءالله با انتخاب شهرداری جهادی و هدایت های اقای مهندس چمران عزیز، خدمتگذران خوبی برای شهروندان تهران باشیم. 
در خاتمه سخنانم را با این شعار به پایان میبرم:
تهران ، شهری که دوباره باید بسازیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط