1401/04/08-13:57
مسعود رنجبریان خبرداد:

دیوارهای شهردر قلب پایتخت شاعرانه می شود

ایجاد ارتباط معنایی بین نام معابر و ظاهر بصری آن در شهرداری منطقه ۶ به صورت شاعرانه کلید خورد و در اولین گام از اجرای این طرح دیوارهای هفت خیابان نظامی گنجوی بر مبنای آثار این شاعر بلندآوازه خطاشی شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، مسعود رنجبریان شهردار منطقه با اشاره به اینکه باید فضای عمومی شهر را به مکانی دوستانه با مضامین هنری تبدیل کنیم گفت: ایجاد حس تعلق و هویت بین شهروندان و محل زندگی آنها که قطعا با افزایش احساس مسئولیت ساکنین نسبت به شهر همراه خواهد بود بزرگترین دستاورد اینگونه طرح ها است. 

شهردار منطقه شش در ادامه افزود: فضاسازی شهری یکی از مهم‌ترین ارکانی است که سبب تقویت هویت محله‌ها و ارتقای حس تعلق خاطر شهروندان به محل زندگی خود می‌شود. در همین راستا برای اولین بار در قلب پایتخت اداره زیباسازی منطقه۶ با همکاری شهرداری ناحیه ۵ این منطقه اقدام به خطاشی اشعار نظامی گنجوی در خیابانی به نام این شاعر بلند آوازه کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه این مسئله به خودی خود به لحاظ فرهنگی موضوعی ارزشمند و درخور توجه است اظهار کرد: آنچه این گذر را خاص کرده قرابت هویتی این نقاشی-خط با موقعیت مکانی اجرای آن است. خط-نقاشی اشعار منظومه هفت‌پیکر نظامی گنجوی در خیایان نظامی گنجوی، در مجاورت کوچه هفت‌پیکر و برروی هفت جداره دانشگاه اکو اجرا شده است که هرکدام از این کشورهای عضو به نوعی با حکیم نظامی گنجوی آشنایی و نقطه نظر فرهنگی درخصوص آن دارند.

گفتنی است؛ این اقدام که در قالب طرح گذر فرهنگ اجرایی می شود یک طرح خلاقانه در حوزه زیباسازی و اجتماعی در قلب پایتخت است که بر اساس آن یک معبر از هر ناحیه با آثار ادبا و مفاخر فرهنگی که نام آنها برجداره ها ثبت شده است فضاسازی خواهد شد.

منتخب آثار نظامی گنجوی بر دیواره موسسه آموزش عالی اکو به همت ۲ تن از کارکنان هنرمند اداره زیباسازی، سمیرا مقامی دانا و سیدعباس واعظ‌پور نقش بست.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط