1401/04/13-11:25
رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراى اسلامى شهر تهران متذكر شد؛

برنامه ها باید واقعگرایانه باشند

برنامه ها باید واقعگرایانه باشند

سید جعفر تشکری هاشمی در هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر پس از استماع گزارش علیرضا زاکانی شهرداری تهران گفت: شورا محل همفکری نمایندگان مردم است و شورای ششم نیز جمع نمایندگانی است که سابقه کاری در پست های اجرایی داشته و شهرداری را می شناسند پس از شهردار درخواست دارم برنامه هایی که شهرداری دنبال می‌کند مطابق با برنامه هایی باشد که شورای شهر تهران آنها را تعریف کرده است. بیان چشم انداز ۱۰ ساله در شان قانونگذار است نه دستگاه اجرایی.

به همراه شهردار تهران آرزو می کنیم وعده هایی که داده شده محقق شوند تا آرزوهای خوب برای شهر تهران برآورده شود، اما شورا هنوز برنامه ۵ ساله آینده شهرداری را تدوین نکرده، پس چطور می توانیم برای ده سال آینده ادعا کنیم؟

شهردار تهران در گزارش خود در صحن علنی شورا اعلام کرد که در زمینه توسعه مترو می خواهند برنامه ۲۰ ساله پیش بینی شده را در عرض ۵ سال اجرا کنند، اینکه گفته شد خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ را در ۵ سال آینده به اتمام می رسانیم ادعای بزرگی است زیرا اولا در زمینه اجرای این طرح، طبق مصوبه شورای عالی هماهنگی کشور، هنوز کلیات تصویب شده و جزئیات در دست طراحی است. دوم اینکه برای ساخت این ۱۵۹ کیلومتر با توجه به نرخ های کنونی ۲۴۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که اگر شهرداری تهران تا ۵ سال آینده نه حقوق بدهد، نه فضای سبز نگهدارد و نه هیچ اقدامی در جهت نگهداشت شهر انجام دهد، باز هم برای این اقدام دچار کمبود بودجه خواهد بود.

برای پروژه های عمرانی نیز شهرداری مطالبی اعلام کرده است که از همین جا درخواست می کنم در حاشیه این پروژه ها تابلوهای روزشمار نصب شود تا تعهدی بین مدیریت شهری و مردم باشد.

متاسفانه شاهدیم که گزارش های مدیران شهری با یکدیگر متفاوت است. در ۱۱ ماهه گذشته اقدام برجسته ای در بخش حمل و نقل  در شهرداری تهران انجام نشده است. در حالیکه ورود ۶۳۰ واگن  به ناوگان حمل و نقل عمومی بسیار مهم است اما سهم ۱۵ درصدی از سوی دولت هنوز پرداخت نشده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط