1401/04/14-15:30
با حضور معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در نمایشگاه ۱۴۰۱ انجام شد؛

رونمایی از "مواد نانو‌ پاک کننده مخازن زباله" در غرفه منطقه۱۴

رونمایی از "مواد نانو‌ پاک کننده مخازن زباله" در غرفه منطقه۱۴

با آغاز به کار نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی مدیریت شهری تهران، از مواد نانو پاک کننده به عنوان دستاورد منطقه۱۴ در حوزه محیط زیست و خدمات شهری، با حضور حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران رونمایی شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴؛ محمد امین سالاری پور شهردار منطقه در توضیح این اختراع گفت: باهدف حل مشکلات زیست محیطی و ارائه خدمات بهینه به شهروندان با نظر به  اینکه یکی از مشکلات حوزه شهری، شست‌وشوی مخازن زباله بود که آب زیاد صرف می شد،با کمک فعالان محیط زیست و تیم متخصص کارشناسی یک مواد نانو برای شست‌وشوی مخازن ایجاد شد.

سالاری پور با اشاره به اینکه حدود یک ماه است که از این مواد برای شست‌وشوی مخازن زباله و حتی جداول و المان‌ها ی شهری منطقه استفاده می‌ شود، ادامه داد: استفاده از این مواد نانو که در مرحله ثبت اختراع است، موجب صرفه‌جویی در مصرف زمان، آب مصرفی شده و همچنین تا چند ماه مانع از چسبندگی مجدد جرم‌ها به سطوح فلزی می‌شوند.

گفتنی است؛ همزمان با رونمایی این اختراع، از تولید روغن بنفشه که بواسطه دور ریزهای گلبرگ های گل های فصلی به منظور مصارف دارویی تولید شده است، رونمایی شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط