1401/04/15-15:20
شهردار منطقه یک در همایش علمی نقش مدیریت شهری در کاهش آسیب های اجتماعی:

شهر باید توسعه متوازن و میان افزا داشته باشد

 شهر باید توسعه متوازن و میان افزا داشته باشد

توسعه متوازن و میان افزا در شهر به معنی رشد همه جانبه شهر و همه اندام واره های آن و بهره گیری از ظرفیت های درونی شهر است تا از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری شود و شهر یک‌جانبه توسعه پیدا نکند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک؛ حمیدرضا حاجوی شهرداری این منطقه در همایش علمی نقش مدیریت و معماری شهری و کاهش آسیب های اجتماعی که با حضور علی آقامحمدی عضو تشخیص مصلحت نظام و جانشین وزیر کشور و رئیس طرح تحول محلات کشور، مدیران شهری منطقه یک و اساتید دانشگاهی و دیگر علاقه مندان برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی بیشترین کارکرد را شهرداری داشته است و در این خصوص ۳۷ وظیفه مدون از دستگاههای اجرایی احصاء شده که باید به شهرداری واگذار شود و این امر اوج تحول در شهرداری است.

او افزود: در بخش طرح های توسعه شهری که در کاهش آسیب های اجتماعی اثر گذار است هیچ وجوهی از اقدامات فرهنگی در آن نیست و توسعه، کالبدی یا ترکیبی از  آن دیده شده و حوزه فرهنگی در آن مغفور مانده است.

حاجوی تصریح کرد: در منطقه چارچوبی گذاشته شده و آن این است که اکثر پروژه‌های زیرساختی با پیوست اجتماعی اجرا می شود و این اقدام در مورد مدهای ترافیکی و غیره نیز مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار منطقه یک بازگشایی عرصه های عمومی به نفع شهروندان و ایجاد مکان هایی چون قدمگاه امامزاده صالح(ع) را در کاهش آسیب های اجتماعی و توسعه شادی و نشاط در جامعه موثر دانست و گفت: با بازگشایی عرصه های عمومی به نفع شهروندان سعی خواهیم کرد فضاهای مناسب شهری را در محلات آسیب زا ایجاد و از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان محلی نیز استفاده کنیم.

آقامحمدی نیز با اشاره به محله های کم برخوردار شهر تهران گفت: ۱۶۷ محله در وضعیت وخیم قرار دارند که می‌توان از همین محلات کار را شروع کرد و چند مرحله را انتخاب و یکی از مناطق شهر تهران مانند منطقه یک را معین اجرایی این طرح کرد تا اقدام به احیا و بازسازی محلات با توجه به همه ابعاد آن نماید.

او گفت: فرهنگ پایه اصلی ساختار هر معماری است که باید با احیای فرهنگ قدیمی محلات این ساختار را ایجاد کنیم و معماران در احیای محلات محروم و کم‌برخوردار به همه جوانب اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره توجه کنند و ارتقاء نشاط شادابی را مد نظر قرار دهند.

گفتنی است همزمان با روز دهیاری ها و شهرداری ها همایش علمی نقش مدیریت و معماری شهری در کاهش آسیب های اجتماعی سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ در فرهنگسرای امام برگزار شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط