1401/04/15-16:50
در جلسه مشترک فرماندار تهران و شهرداران مناطق ۵ و ۲۲ با دادستان ناحیه ۵ تهران:

عزم جدی مدیریت شهری و دستگاه قضایی در برخورد با تخلفات ساخت و ساز در مراد آباد

عزم جدی مدیریت شهری و دستگاه قضایی در برخورد با تخلفات ساخت و ساز در مراد آباد

سومین جلسه کمیته مشترک صیانت از حریم مناطق ۵ و ۲۲ برگزارشد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، سومین جلسه کمیته مشترک صیانت از حریم مناطق ۵ و ۲۲ با حضور قاسم محمد تهرانی فرماندار تهران، محمد حسن زاده معاون دادستان تهران، رضا تبار معاون دادستان ‌سرپرست دادسرای ناحیه ۵، احسان شریفی شهردار منطقه ۵ و محمدی انارکی شهردار منطقه ۲۲ برگزار شد.

شریفی پیرامون محتوای این جلسه اظهار داشت: جلسه کمیته مشترک صیانت از حریم مستمرا برگزار می شود. جلسه امروز دارای سه دستور جلسه بود که یکی از آنها مرتبط با حریم منطقه ۵ و ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده پیرامون تخلفات ساخت و ساز در محله مرادآباد بود.

او با بیان اینکه ساخت و ساز تعاونی بیست گانه جهاد کشاورزی در محله مرادآباد، خارج از حریم شهر تهران قرار دارد، افزود: هیچگونه طرح تفصیلی پیرامون اراضی مورد بحث تعریف نشده و امکان ارائه مجوز ساخت و ساز نیز وجود ندارد. در طول زمان حقوق مالکانه ای برای افراد این تعاونی ایجاد شده که اکنون لازم است سازمان ها و ارگان های ذی ربط این موضوع را پیگیری‌ کنند.

شریفی با بیان اینکه سازمان ملی مسکن و اداره کل راه و شهرسازی به عنوان متولیان امر باید نسبت به حل این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، تاکید کرد: شهرداری بر حسب وظایف ذاتی و قانونی خود، بارها قانون نظارت بر جلوگیری گسترش شهر تهران را چندین مرتبه اجرا و مکاتبات مکرری با کلیه ارگان ها در حریم داشته است و گزارش های آن را هم به مقام محترم قضایی نیز منتقل کرده است. دستور قضایی اخذ شده و در نهایت گزارشی از فرآیند اخذ دستور قضایی به جناب دادستان و مقام محترم قضایی ارائه شد.

شهردار منطقه ۵ با اشاره به محتوای این گزارش، گفت: با توجه به شرایط حاد و سخت حاکم در این اراضی که با تعدد مالکین مواجه هستیم، ما به حمایت مراجع محترم قضایی و نهادهای حاکمیتی نیازمندیم تا بتوانیم با موارد خاص و محدود ساخت و سازهای غیرمجاز که اتفاق می افتد قاطعانه برخورد کنیم.

او افزود: همچنین در نتیجه مکاتباتی که در ماههای اخیر با فرماندار تهران صورت گرفته، موضوع در شورای تامین مطرح شده و در انتظار تصمیم قاطع شورای تامین هستیم.

شهردار منطقه ۵ در پایان اذعان داشت: نمایندگان سازمان مسکن و شهرسازی نیز  گزارشی ارائه کردند که در سنوات گذشته به اعضای تعاونی در چند نقطه زمین های معوض معرفی شده که به دلایل مختلف اعضای تعاونی تمکین نکردند. و اکنون این بلاتکلیفی مشمول گذر زمان شده و متاسفانه این گذر زمان موجب تخریب محیط زیست خواهد شد و انتظار  آن می رود که وزارت جهاد کشاورزی ،وزارت مسکن و شهرسازی و دستگاه های حاکمیتی در اجرای دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ حقوق شخصی افراد که در محل مذکور دارای املاکی هستند تضییع نشود و ما نیز بتوانیم منابع طبیعی که در دست امانت داریم، محفوظ بماند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط