1401/04/17-20:28
رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران در غرفه منطقه یک:

شمیران قطب گردشگری تهران است/ پس قلعه روستای گردشگری معرفی می شود

شمیران قطب گردشگری تهران است/ پس قلعه روستای گردشگری معرفی می شود

رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران در حاشیه نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی مدیریت شهری گفت: منطقه یک قطب گردشگری تهران است و به همین دلیل برنامه های زیادی برای معرفی این منطقه داریم.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مهرشاد کاظمی رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران در گفتگو با شمیران خبر گفت: منطقه یک یا همان شمیران دارای تاریخچه بسیار غنی است که حتی از خود تهران قدیمی تر است و تاریخچه این منطقه اگر نگوییم از ری بیشتر است کمتر هم نیست.

او ادامه داد: قطعا تاریخچه این منطقه و جاذبه های طبیعی که در این منطقه وجود دارد جزو قابلیت هایی است که جاذبه گردشگری این منطقه را بیشتر کرده است.

کاظمی به بحث سرمایه گذاری در منطقه شمیرانات اشاره و خاطرنشان کرد: به دلیل موقعیت این منطقه سرمایه گذاری زیادی در این محدوده صورت گرفته و این سبب شده نسبت به منطقه ری رشد بیشتری داشته باشد.

او تاکیدکرد: در منطقه یک شهرداری تهران موزه های زیادی وجود دارد که این می تواند به جاذبه های گردشگری منطقه اضافه کند.وجود اماکن مذهبی و مقبره، ۱۰ امامزاده در محدوده شمیرانات از جمله فاکتورهایی است که سبب شده هر گردشگری که به تهران می آید شمیرانات را در لیست انتخاب مناطق مورد بازدیدش قرار دهد.

کاظمی به وجود دارآباد و هفت رود دره در این منطقه اشاره و تصریح کرد: این جاذبه ها جزو قابلیت های منحصر به فرد منطقه یک به شمار می رود که هم گردشگری سلامت محور و هم گردشگران طبیعت می توانند از این استفاده کنند.

او ادامه داد: برنامه های زیادی برای افزایش گردشگری منطقه در دستور کار داریم که یکی از انها این است که روستای پس قلعه را به عنوان مکان گردشگری معرفی کنیم زیرا این روستا قابلیت جذب گردشگر را دارد و روستایی قدیمی است و جاذبه های فراوانی برای جذب گردشگر دارد.

رییس اداره گردشگری شهرداری تهران تاکید کرد: تلاش این است که در کنار معرفی منطقه یک به عنوان قطب گردشگری زیر ساخت های این اتفاق نیز فراهم شود.

او به نشریه روایت تهران که به تازگی توسط این سازمان تهیه شده اشاره کرده و افزود: دو شماره اول این نشریه به معرفی شمیرانات اختصاص پیدا کرده و این نشان می دهد که این منطقه جزو اولویت های ما به شمار رفته و اهمیت زیادی دارد.

کاظمی تصریح کرد: کاخ موزه های زیادی در این منطقه وجود دارد که در جذب گردشگر به این منطقه بسیار اهمیت دارد و ما تلاش می کنیم برنامه های بیشتری برای ارتقای گردشگری منطقه یک انجام دهیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط