1401/04/17-22:36
مسعود رنجبریان:

دستاوردهای شهرداری قلب پایتخت تبلور اعتماد به ظرفیت های نیروی انسانی است

دستاوردهای شهرداری قلب پایتخت تبلور اعتماد به ظرفیت های نیروی انسانی است

شش دستاورد شاخص شهرداری منطقه ۶ با استفاده از دانش و ظرفیت نیروی متخصص این منطقه در نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و دستاوردهای مدیریت شهری تهران ۱۴۰۱ از سوی بازدید کنندگان مورد استقبال بالایی قرار گرفت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه ۶، مسعود رنجبریان شهردار منطقه با بیان اینکه این نمایشگاه فرصت خوبی برای تعامل با کلانشهرها، شهروندان، نخبگان و... بود گفت: منطقه ۶ با رونمایی از شش پروژه شاخص در حوزه های دانش بنیان، هوشمند سازی مدیریت شهری، گردشگری، محیط زیست، بحران و شهرسازی در تلاش برای معرفی ظرفیت ها و ایجاد تبادلات سازنده علمی و اجرایی بین کلانشهرها، سرمایه گذاران و نخبگان بود.

رنجبریان ادامه داد: شناسنامه الکترونیک منطقه ۶ به عنوان یک داشبورد مدیریتی درجهت توزین عادلانه سرانه های شهری با استفاده از پتانسیل و ظرفیت نیروی انسانی متخصص این منطقه و برای اولین بار در شهر تهران به منظور ارتقا و بهبود خدمت رسانی به شهروندان طراحی و در این نمایشگاه رو نمایی و معرفی شد.

این مقام مسئول افزود: این طرح اولین گام دستیابی به شهر هوشمند است که به صورت نقطه ای و سریع در زیرساخت های شهری تعامل برقرار می کند و به نیازهای شهر و شهروندان در جانمایی صحیح طرح های مدیریت شهری کمک می کند.

مسعود رنجبریان با اشاره به اینکه شناسنامه الکترونیک شهر یکی از طرح های شاخص نمایشگاه است مطرح کرد: این پروژه در نمایشگاه مورد استقبال اعضای محترم شورای شهر، معاونین شهردار، مدیران شهرداری تهران، نخبگان و نهادهای مختلف قرار گرفت و بازخوردهای مثبت زیادی برای مشارکت و گسترش طرح در سطوح شهری، استانی وکشوری دریافت کردیم.

استقبال پررنگ بازدیدکنندگان از ایده کارواش سبز و پروژه مسیر طبیعت

وی در ادامه به جزئیات طرح "کارواش سبز" پروژه بازچرخانی و تصفیه پساب کارواش و استفاده مجدد در فرایند شستشو و حتی مصارف آبیاری فضای سبز پرداخت و اظهار کرد: این پروژه مورد توجه شهروندان و بازدید کنندگان از نمایشگاه قرار گرفت و از کلان شهرهای حاضر در نمایشگاه درخواست های متعددی جهت دریافت جزئیات طرح داشتیم.

شهردار منطقه۶ در مورد بازخورد رونمایی از پروژه مسیر طبیعت در نمایشگاه دستاوردهای مدیریت شهری تهران ۱۴۰۱ عنوان کرد: پروژه مسیرطبیعت، ابرپیاده راه مدرن کشور است که به صورت واقعیت مجازی به مدیران شهری؛ شهروندان و علاقمندان امکان تجربه نتیجه اجرای طرح را می دهد که این پروژه از سوی سرمایه گذران و سازندگان مورد استقبال قرار گرفت.

وی با اشاره به تاکید شهردار تهران در تکمیل جزییات این پروژه در بازدید از غرفه منطقه ۶ اظهار کرد: با تمام توان تلاش خواهیم کرد با رهنمودهای جناب آقای زاکانی شهردار محترم تهران و حمایت های شورای اسلامی شهرتهران دراین دوره از مدیریت شهری شاهد اجرا و افتتاح این ابرپروژه گردشگری در قلب پایتخت باشیم.

در منطقه ۶ ساختمان های عملکردی ساخته می شود

بنابر گفته مسعود رنجبریان سامانه جامع "زلزله آزما" از دیگر دستاوردهای مهم این منطقه است که توانایی شبیه سازی امواج زلزله در مقیاس ریشتر را براساس رکورد های PGA و PGD ثبت شده از مراجع دانشگاهی از جمله مرجع PEER دانشگاه برکلی در ۳ محور و تا ۶ درجه آزادی به صورت عینی به نمایش می گذارد. از جمله شبیه سازی های صورت گرفته در این سامانه، الگوی زلزله با بزرگای ۷.۸ ریشتر طبس و بزرگای ۶.۶ ریشتر بم در حوزه های مکانی مختلف بوده است که مورد توجه و استقال ویژه بازدید کنندگان قرار گرفته است.

در همین راستا رنجبریان اعلام کرد پس از حضور نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران به همراه معاون شهرسازی در سامانه شبیه ساز زلزله پیشنهاد ساخت ساختمانهای عملکردی مطرح شد که شهردار منطقه ۶ در همین رابطه اذعان داشت: تصمیم داریم بصورت پایلوت در منطقه ۶ براساس استاندارد های به روز شهرسازی و متد های دانش بنیان با رویکرد ایمنی، ساختمانهای عملکردی و مقاوم در برابر زلزله بسازیم.

گفتنی است نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و دستاوردهای مدیریت شهری تهران ۱۴۰۱ از ۱۲ تیر با حضور معاونت ها، مناطق و سازمانهای تابعه شهرداری با مدیریت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شروع در ۱۷ تیرماه به کار خود پایان داد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط