1400/05/17-14:27

سیاه پوش شدن معابر و المان‌های شهری شمال شرق تهران در آستانه ماه محرم

سیاه پوش شدن معابر و المان‌های شهری شمال شرق تهران در آستانه ماه محرم

مدیر فرهنگی شهرداری منطقه ۴ گفت: به منظور گسترش فضای معنوی شهر در ایام محرم ۱۴۰۰ برنامه های متنوع فرهنگی در دو بخش اجرایی و مجازی با رعایت پروتکل های بهداشتی در محلات ۹ گانه برگزار می شود.

به گزارش شهردارآنلاین؛ مرتضی اکبری نظری با اشاره به شعار امسال برنامه های محرم "با یاد تو شهر جان گرفته" است، افزود: با فضاسازی و سیاهپوش کردن ساختمان اصلی و نواحی ۹گانه شهرداری، سرای محلات، میادین و خیابانهای اصلی، این منطقه برای عزاداری سالار شهیدان آماده شد.
او در ادامه به اجرای مراسم تقدیر از پیر غلامان و خادمان حسینی اشاره کرد و گفت: این مراسم در فضاي باز و با رعایت کامل دستورالعمل هاي بهداشتی اجرا و از پیر غلامان و خادمان حسینی ساکن در منطقه تجلیل و تقدیر خواهد شد.
مدیرفرهنگی منطقه ۴ همچنین به اجرای مراسم دمام زنی و چاووشی خوانی  به مدت ۱۰ شب، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام، تعزیه خوانی، برپایی نمایشگاه کتاب شور حسینی، تولید و توزیع اقلام فرهنگی نظیر پرچم و کتیبه در چند نقطه مهم منطقه اشاره کرد.
او با اشاره به برنامه های مجازی این ایام گفت:  تهیه پادکست حسینی، فراخوان پویش مردمی کتب نذری، برگزاری مسابقه خوشنویسی کلک عاشورایی، برگزاری مسابقه عکاسی عاشورا در محله ما و پویش مجازی هر خانه یک پرچم از برنامه های مجازی خواهد بود.
نظری همچنین از برگزاری مراسم هر خانه شهید یک حسینیه و دیدار با خانواده معزز شهدا و ایثارگران در این ایام خبر داد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط