1401/04/24-00:23
از ۲۲ تا ۲۴ تیرماه در سولقان تهران برگزار می‌شود:

جشنواره‌ای با طعم شاتوت

جشنواره‌ای با طعم شاتوت

سومین جشنواره شاتوت برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، سومین جشنواره شاتوت سولقان با حضور مدیران شهری و محلی و باغداران این منطقه برگزار شد.

محمد تاجیک بخشدار کن با اعلام این خبر که جشنواره شاتوت پس از دو سال کرونایی، امسال با همت شهرداری مناطق ۵ و ۲۲ جان دوباره ای گرفت، اظهار داشت: میوه شاتوت ثبت ملی شده و یکی از برندهای محله کن به شمار میرود و این جشنواره فرصتی است تا باغداران محصولات خود را به صورت مستقیم و با قیمت پایین تری به نسبت بازار به فروش برسانند.

او افزود: جشنواره امسال شامل ۴۰ غرفه توانمندسازی زنان روستایی است که تعداد ۱۰ غرفه از آنها مربوط به باغداران عزیز این منطقه است.

بخشدار کن با بیان اینکه بهترین، مرغوب‌ترین و درجه یک ترین شاتوت پایتخت در دهستان سولقان برداشت میشود، ادامه داد: دهستان سولقان، ۱۳ روستای کن را شامل می‌شود که شاتوت، گیلاس، گردو و خرمالو از اصلی‌ترین میوه‌های آن به شمار می رود. در حال حاضر نیز روزانه هزار تن و تا پایان فصل برداشت، پیش از ۹۵۰ تن شاتوت برداشت می شود.

تاجیک با اشاره به زمان برگزاری جشنواره، اذعان داشت: جشنواره شاتوت از ۲۲ تا ۲۴ تیرماه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب، میزبان گردشگران و شهروندان تهرانی خواهد بود. در این جشنواره عموم مردم می‌توانند علاوه بر خرید شاتوت، با محصولات خانگی و روستایی آشنا شده و خریداری کنند.

بخشدار کن با اشاره به کیفیت بالای میوه‌های این منطقه اظهار داشت: خوشبختانه باغداران ما هرساله با توجه ضوابط، مقررات و کمک‌های جهاد کشاورزی، بیشتر به سمت علمی شدن و بهره وری بالاتر حرکت کرده و صددرصد محصول باکیفیت‌تری را در اختیار مردم قرار میدهند.

او در پایان تاکید کرد: غرب تهران یکی از قطب های گردشگری پایتخت است و برگزاری جشنواره‌های این چنینی، فرصتی برای احیای فرهنگ گردشگری و معرفی روستای کن و سولقان به تمام شهروندان تهرانی به شمار می‌رود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط