1401/04/25-14:02

پایان تراژدی مرگ کودکان در کانال شهر ری با تخصیص اعتبار ۲۰ میلیاردی

پایان تراژدی مرگ کودکان در کانال شهر ری با تخصیص اعتبار ۲۰ میلیاردی

ایمن سازی و سرپوشیده شدن بخشی از کانال انتقال آب ری-ورامین به زودی انجام می شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در تذکری در صحن علنی شورای شهر تهران درخصوص خطرات کانال‌های آبی در نقاط مختلف کشور که به طور مناسب ایمن سازی نشده و تا کنون باعث مرگ چندین کودک شده اند گفت: بنده بهمن ماه تذکری به وزارت نیرو و اداره آب منطقه ۲۰ تهران دادم و در ارتباط با خطرات کانال عباس‌آباد پیرو آن جلساتی در فرمانداری با حضور شهردار منطقه ۲۰ برگزار شد و علیرغم اینکه شهرداری تهران هیچ وظیفه‌ای در ارتباط با این کانال ندارد، اما بودجه‌ای برای این مسئله تخصیص داده است.

شربیانی تاکید کرده بود: حادثه سقوط کودک در این کانال حاصل مدیریت ناکارآمد و بی‌توجهی به مردم مجاور کانال در این محله است. باید با کسانی که جان مردم برایشان مهم نیست برخورد کرد و نگذاریم داغ این کودک ۶ ساله سرد شود و باید برخورد قاطع و عبرت‌آمیز با اینگونه افراد صورت بگیرد. همچنین از دادستان شهرستان ری و تهران درخواست می‌شود به این موضوع به عنوان مدعی‌العموم وارد شود.
 
استاندار تهران در تشریح آخرین اقدامات برای ایمن سازی این کانال بیان کرد: شبکه آبیاری و زهکشی دشت ورامین مشتمل بر حدود ۷۵۰ کیلومتر کانال‌های اصلی درجه ۱، درجه ۲ و کانال‌های فرعی بوده که از طریق آن آب کشاورزی بخشی از اراضی تحت پوشش شهرستان‌های ری، قرچک، پاکدشت، ورامین و پیشوا تأمین می‌شود. همچنین سالیانه به طور متوسط حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب کشاورزی از محل‌های سد ماملو و تصفیه خانه جنوب شهر تهران از طریق کانال‌های مذکور جهت مصارف کشاورزی تأمین می‌گردد.

منصوری باتوجه به تامین مالی ۲۰ میلیارد تومانی به عنوان سهم فرمانداری ری برای ایمن سازی این کانال اظهار داشت: فرایند اجرایی این ایمن سازی آغاز شده است و بر اساس توافقنامه‌ای که میان استانداری تهران، آب منطقه‌ای و شهرداری تهران انجام شده ایمن سازی بخشی از این کانال که در محدوده مسکونی بوده و نیاز به سرپوشیده شدن و ایمن سازی دارد، به زودی انجام می شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط