1401/04/28-14:03
در بازدید مدیران شهری از محلات منطقه۲۲ مطرح شد؛

احداث ۷ میدان میوه و تره‌بار و شعبه فروشگاه شهروند در منطقه ۲۲ /راه‌اندازی جایگاه سوخت تک نازلی در غرب تهران

احداث ۷ میدان میوه و تره‌بار و شعبه فروشگاه شهروند در منطقه ۲۲ /راه‌اندازی جایگاه سوخت تک نازلی در غرب تهران

در بازدید معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران به همراه مدیران شهری از سطح محلات منطقه۲۲ مشکلات حوزه خدمات شهری این محدوده غربی تهران مورد بررسی و برنامه ریزی برای سرعت بخشیدن به روند احداث ۷ میدان میوه و تره بار و شعبه جدید فرشگاه شهروند در دستورکار قرار گرفت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه ۲۲، علیرضا علی بخشی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه به همراه مدیران حوزه خدمات شهری و شهرداران نواحی از محلات این محدوده شهر تهران بازدید کردند.

فراهم کردن دیوارنگاری مناسبتی در میدان دریاچه شهدای خلیج فارس

در این بازدید جلال بهرامی گفت: اقدامات بسیار مناسبی در حوزه خدمات شهری در این منطقه صورت گرفته که بخشی از این اقدامات به همت شهرداران نواحی به شکل مشارکت مردمی بوده است که جا دارد از شهرداران نواحی که در این راستا فعالیت داشتند تقدیر شود.

وی افزود: شهردار منطقه نماینده ما در فعایت های حوزه خدمات شهری است و ما نیز در مدیریت ستادی تلاش می کنیم مشکلات اعتباری را برطرف کنیم تا سرعت خدمات رسانی به شهروندان افزایش یابد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: یکی از مشکلات منطقه ۲۲ کمبود جایگاه سوخت بنزینی است که در نظر داریم با همکاری شرکت ساماندهی شهرداری تهران و شهرداری منطقه به شکل کوچک مقیاس جایگاه های تک نازلی فراهم شود تا رضایت شهروندان فراهم شود.

بهرامی ادامه داد: دریاچه شهدای خلیج فارس روزانه پذیرای هزاران نفر از گردشگران تهران و سایر شهرها کشور است که میدان دریاچه شهدای خلیج فارس محیطی مناسبی برای احداث دیوار نگاری همانند میدان ولی عصر(عج) است که جا دارد با سازمان زیباسازی شهرداری تهران یک هم اندیشی برای راه اندازی این دیوار نگار صورت بگیرد.

وی به دهکده مهربانی که محل نگهداری سگ های بلاصاحب است اشاره کرد و گفت: متاسفانه انتخاب این محیط برای نگهداری سگ های بلاصاحب غیرکارشناسی بوده و متاسفانه  حضور سگ های بلاصاحب در بوستان جنگلی چیتگر که محیطی برای تفریحی خانواده ها است را شاهد هستیم که باید برای جایه جایی این محیطی برنامه ریزی هایی صورت بگیرد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران تصریح کرد: راه اندازی ایستگاه پردازش پسماند در بلوار کوهک که پسماند تر سه منطقه ۲۲،۲۱ و ۵ تهران در این محیط تفکیک می شود کار ارزشمندی است که انتظار این وجود دارد با راه اندازی کامل این مجموعه موضوع زباله گردی در این منطقه حذف شود.

بهرامی خاطرنشان کرد: بیشترین حجم برج های مسکونی شهر تهران در این منطقه وجود دارد که انتظار وجود دارد شهرداران نواحی همکاری مناسبی را با هیئت مدیره برج ها در فعالیت های شهری داشته باشند، که البته این امر صورت گرفته است.

۷ نقطه جدید برای احداث میادین میوه و تره بار

وحیدرضا محمدی شهردار منطقه نیز در این بازدید گفت: منطقه ۲۲ متفاوت تر از مناطق دیگر تهران به حساب می آید، چرا که ۵۸۸۱ هکتار وسعت دارد و دو هزار و ۸۰۰ هکتار فضای سبز در دل آن قرار گرفت و از سوی دیگر بارگذاری مسکونی صورت گرفته در چند سال اخیر ۶ برابر برخی از مناطق شهر تهران بوده است.

وی افزود: خوشبختانه مشارکت خوبی بین شهروندان به همت شهرداران نواحی در فعالیت های حوزه خدمات شهری صورت گرفته است.

شهردار منطقه ادامه داد: معضل فاضلاب شهری یکی از مهم ترین دغدغه های مدیریت شهری و شهروندان است که خوشبختانه پس از ده سال توانسته ایم دو زمین رمپ محور کاشان و خرگوش دره را به شرکت فاضلاب تهران برای احداث تصفیه خانه قرار دهیم و همچنین این آمادگی نیز وجود دارد تا دو زمین دیگر نیز که مصوب شورای اسلامی شهر تهران است نیز در اختیار شرکت فاضلاب برای رفع معضلات فاضلاب شهری این منطقه قرار دهیم.

محمدی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ میدان میوه و تره بار در منطقه ۲۲ فعال هستند که باتوجه به نیاز و درخواست های شهروندان به تازگی ۷ زمین دیگر در محلات این منطقه برای احداث میادین میوه و تره بار جدید به سازمان میادین تحویل داده خواهد شد.

۷۰ درصد مصوبات کمیته آب خام اجرا شد

علیرضا علی بخشی نیز در این بازدید عنوان کرد: ۷۰ درصد مصوبات کمیته آب خام منطقه مورد اجرا قرار گرفته است.

وی افزود: در ماه های اخیر توانسته ایم مجموعه گلماند و پسماند مارکت را در محلات منطقه فعال کنیم، همچنین ۹ زیرگذر معابر شهری منطقه را مورد احداث روشنایی قرار داده ایم که با در اختیار داشتند تجهیزات نوری اقدامات بیشتر صورت خواهد گرفت.

علی بخشی ادامه داد: فاز دوم توسعه بوستان جوانمردان به همت معاونت فنی و عمران منطقه در حال انجام است که با راه اندازی این محیط توسعه فضای سبز آن نیز در دستور کار اداره فضای سبز منطقه قرار خواهد گرفت.

معاون شهردار منطقه ۲۲ تصریح کرد: مهم ترین مشکل فضای سبز منطقه کمبود آب است که یک همکاری و همیاری بیشتر با سایر نهاد های زیر مجموعه وزارت نیرو را می طلبد، که جلسات متعددی برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز موجود منطقه داشته ایم.

وی به تجهیز بوستان های تفرجگاهی منطقه نیز اشاره کرد؛ گفت: برخی از بوستان های منطقه به عنوان بوستان های فرامنطقه محسوب می شوند که روزانه پذیرای هزاران نفر از شهروندان است، به همین منظور در ماه های اخیر توانسته ایم ۱۲۰ عدد باربیکیو برای فراهم کردن غذا گردشگران احداث کنیم تا با برپایی آتش حریق ایجاد نشود که به سایر نقاط فضای سبز سرایت کند.

علی بخشی اظهار کرد: آلاچیق های برای اسکان گردشگران نیز در برخی از بوستان های منطقه احداث شده است و از سوی دیگر رنگ آمیزی مبلمان شهری در مساحت قابل توجه شکل گرفت که جا دارد از تلاش شهرداران نواحی که در این زمینه فعالیت داشتند تقدیر کنم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ادامه داد: بیشتر زمین های رها شده در مناطق شهر تهران در این محدوده قرار دارد که با همت شهرداران نواحی و حوزه خدمات شهری و مشارکت پروژه های در حال احداث حجم قابل توجهی از زمین ها پاکسازی شده است و این طرح به شکل مداوم ادامه دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط