1401/04/31-16:21
در دیدار با شهردار منطقه ۸ تاکید شد:

طراحی و راه اندازی اولین خانه موزه ایثار و شهادت

طراحی و راه اندازی اولین خانه موزه ایثار و شهادت

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به تعامل سازنده این شرکت و شهرداری منطقه ۸ در خصوص طراحی و راه اندازی نخستین خانه ایثار و شهادت با نام شهیدان صابری در محدوده شهرداری منطقه۸، گفت: در این راستا کارگروه مشترکی بین شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و شهرداری منطقه ۸ تشکیل شده است تا ان شاءالله در جهت توسعه خرده فضاهای فرهنگی مبتنی بر الگوی اسلامی- ایرانی اقدامات سازنده ای در این منطقه شکل گیرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، در این نشست هم اندیشی که با حضور فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ تهران و محمد مویدی مدیرعامل و معاونان این شرکت برگزار شد، به ضرورت توجه به اماکن دینی، مذهبی و مرمت و بازسازی خانه شهدای معظم انقلاب اسلامی در منطقه ۸ تاکید شد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان این مطلب که اماکن مذهبی و دینی از جمله فضاهای عمومی الهام بخش و تأثیرگذار معنوی محسوب می شوند، افزود: از آنجایی که این فضاها مجموعه ارزش های فرهنگی ای همچون آیین و سنتهای الهی، عادات پسندیده و خاطرات جمعی را در شهر حفظ و بسط می دهند، توجه به چگونگی نگهداری، توسعه و بهره برداری مطلوب از آنها بطور جدی حایز اهمیت می باشد.

وی ادامه داد: از مهمترین ویژگی های منطقه ۸، حضور و تعامل سازنده شهروندان تهرانی با اعتقاد به ادیان الهی می باشد که چهره ای منحصر به فرد از این منطقه به وجود آورده است. لذا توجه به این موضوع زمینه تقویت تعاملات فرهنگی را به وجود خواهد آورد.

مویدی ضمن اشاره به نگاه روشن و سازنده سرکار خانم تنهایی شهردار محترم منطقه ۸ به موضوعات فرهنگی، گفت: مقرر شد طی کارگروه فرهنگی مشترکی موضوعاتی چون ساماندهی مقبره شهدای غواص، ایجاد خانه ایثار و شهادت، نماد وحدت ادیان الهی و دیگر موارد مورد بررسی قرار گرفته و با تعاملی مشترک اقدامات سازنده ای صورت پذیرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط