1401/04/31-16:50

احداث طولانی ترین زیپ‌لاین در غرب تهران

احداث طولانی ترین زیپ‌لاین در غرب تهران

شهردار منطقه ۲۲ از احداث طولانی ترین زیپ‌لاین شهر تهران در این منطقه و با مشارکت بخش خصوصی خبر داد، گفت: این پروژه تفریحی در ارتفاعات شمالی منطقه و در بوستان جنگلی لتمال کن تا چند ماه آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، وحیدرضا محمدی در این باره گفت: بوستان لتمال کن یکی از جاذبه های گردشگری غرب تهران به حساب می آید که در دامنه جنوبی رشته کوه های البرز و شمال بزرگراه شهید خرازی قرار دارد و همه روزه و خصوصا در ایام پایانی هفته مورد استقبال مراجعین و به ویژه شهروندان تهرانی برای تفریح در این بوستان جنگلی و کوهستانی می باشد.

وی افزود: با توجه به بازدید های میدانی بعمل آمده و نیازسنجی خدمات تفریحی و رفاهی مورد نیاز، مجموعه پذیرایی و زیپ لاین تفریحی لتمال با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در دست احداث است.

محمدی ادامه داد: در این پروژه بازسازی و تکمیل و تجهیز فضای مسقف قدیمی و تبدیل آن به مجموعه پذیرایی و ساخت فضای پذیرایی مکمل و آلاچیق های جدید و مجهز جهت بهره برداری در تمام فصول سال در عرصه ای به مجموع مساحت ۱۵۰۰ مترمربع در حال احداث است.

محمدی خاطرنشان شد: جانمایی این مجموعه در بهترین نقطه بوستان مذکور و با چشم اندازی زیبا به دریاچه شهدای خلیج فارس انجام پذیرفته که احداث و راه اندازی آن در آینده ای نزدیک، سبب جذب گردشگران و افزایش سرانه های خدماتی ساکنین منطقه خواهد بود. لازم بذکر است زیپ لاین در حال احداث دارای حدود ۴۰۰ مترطول بوده که از این نظر و در میان سایر زیپ لاین های سطح شهر تهران بی نظیر خواهد بود.

گفتنی است، زیپ‌لاین نوعی وسیله ترابری و تفریحی و متشکل از قرقرهٔ معلق روی طنابی از جنس فولاد زنگ‌نزن است که با بهره‌گیری از شیب و گرانش زمین، فرد یا محموله را از نقطه‌ای به نقطه‌ای در سطح پایین‌تر منتقل می‌کند. کاربرد زیپ‌لاین معمولاً برای تفریح، گردشگری و ورزش ماجراجویانه است گرچه منحصر به این موارد هم نمی باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط