1401/05/02-12:12
زاکانی در آیین کلنگ‌زنی ۳هزار واحد مسکونی:

نمی‌گذاریم حسرت خانه‌دار شدن در دل جوانان ما بماند/ شورا و شهرداری یکپارچه و منسجم به دنبال حل مشکلات مردم

نمی‌گذاریم حسرت خانه‌دار شدن در دل جوانان ما بماند/ شورا و شهرداری یکپارچه و منسجم به دنبال حل مشکلات مردم

علیرضا زاکانی عنوان کرد: ما نمی گذاریم حسرت خانه دار شدن در دل جوانان عزیز ما بماند و نخواهیم گذاشت بخش عمده ای از درآمد مردم مصروف حوزه مسکن شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران -روز شنبه یکم مرداد ۱۴۰۱- در آیین آغاز عملیات احداث سه هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی تامین مسکن شهر تهران اظهار کرد: خشنودیم که یک گام دیگر در جهت تحقق ایجاد زمینه خدمت برای مردم بر می داریم چرا با هم پیمان بسته بودیم که مسئولیت پذیر باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از نکاتی که در کلان شهر تهران وجود دارد موضوع نیاز به مسکن است، یک نگاه غلط از سابق در کشور حاکم بود و هنوز هم رسوب آن وجود دارد و آن این بود که کاری با نیاز مردم نداریم و خودشان را در کنار مردم نمی دیدند و درد مردم امروز به واسطه بی مسئولیتی در سال‌های قبل است.

زاکانی ادامه داد: امروز اگر یک میلیون مسکن در تهران کم داریم و به نیاز مردم بی توجهی شده و این مساله سبب اجاره نشینی بخش زیادی از مردم شده و مردم برای اجاره نشینی بیش از ۶۵ درصد از درآمد خود را هزینه می کنند و آرزوی صاحب مسکن شدن مردم به ۶۷ سال رسیده، دستاورد مسیر طی شده و تفکر غلطی است که در گذشته حاکم بود.

شهردار تهران اضافه‌ کرد: امروز به برکت اهتمام دولت و نقش آفرینی نیروهایی که خودشان را نوکر مردم می بینند این مسیر تغییر کرده و یک ریل گذاری جدید در کشور شروع شده ، ما نیز در کنار دولت انقلابی مسیری را انتحاب کردیم که نسبت به نیاز مردم بی مسئولیت نباشیم.

وی بیان کرد: مسیری را دنبال کردیم که با یک حرکت جهادی سالانه ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی را آغاز کنیم‌ تا هم خلا بی توجهی گذشتگان را جبران و هم تامین نیاز آیندگان را در دستور کار قرار دهیم.

زاکانی یادآور شد: امروز در این مکان جمع شدیم تا بخشی از این گام‌های بلند را در منطقه ۱۸ برداریم و از بنیاد مسکن نیز تشکر می کنیم و تقاضا داریم تا کارسازی ۴ هزار واحد دیگر را نیز به زودی داشته باشیم؛ امروز این اهتمام را می بینیم که از قانون جهش مسکن به بهترین نحوی استفاده شود تا جبران کننده آلام و دردهای قبلی باشیم و بتوانیم تعهدی که ناظر به مسکن داریم را پاسخگو باشیم.

شهردار تهران عنوان کرد: شورا و شهرداری تهران امروز یکپارچه و منسجم به دنبال ایجاد بسترسازی به این نیاز است که هم در بسته تملک و هم در بسته اجاره نشینی ورود کند و سازمان نوسازی با جدیت به این مساله ورود پیدا کرده و در کنار آن وعده دیگر ما نه گفتن به بی عدالتی است، بی عدالتی که در شهر ما دیده می شود و فاصله جنوب و شمال در آن وجود دارد.

وی گفت: بر خودمان لازم می دانیم که حرکت های جدی در مناطق مستعد شهر برای پیشرفت و آبادانی آنها انجام دهیم و این همت عالی مصروف این شود که چهره منطقه ۱۸ تغییر پیدا کند و مردم از نوسازی گسترده بهره ببرند و این بهره‌مندی به نزدیکی فاصله جنوب و شمال و سرانه خدماتی مطلوب برای ساکنین این منطقه بینجامد و این منطقه تبدیل به یک قطب توسعه شود و این مسأله درباره منطقه ۱۹ نیز صدق می کند.

زاکانی افزود: امروز رویکرد کمیسیون ماده پنج تغییر کرده و این کمیسیون به دنبال حرکت در مسیر تحول در حوزه ساخت وساز است و به تکلیف قانونی خود برای بارگذاری بیشتر مبتنی بر ظرفیت ها طبق ضوابط و چارچوب ها، عمل خواهد کرد؛ بر همین اساس طرح های موضوعی برای تغییر کالبدی شهر برای رفع رکود اجرا می شود و تا امروز حدود ۱۷ طرح در کمیسیون ماده پنچ تصویب شده است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: امروز این فضا فرصتی را فراهم کرده که هم بی عدالتی را کم رنگ تر کنیم و عدالت را با یک نوسازی دقیق و دقت در دیدن سرانه های مطلوب جاری کنیم و نیاز مردم را در حوزه مسکن پاسخ معتبر دهیم.

وی گفت: خودمان را مکلف می‌دانیم هر جایی نیازی در شهر وجود دارد مجموعه مدیریت شهری در خدمت این نیاز قرار گیرد و این را پایه ای برای افرایش سرمایه های اجتماعی و اعتماد متقابل و مشارکت مردم در ساختن جامعه قرار دهیم؛ همچنین در کنار ساخت این واحدها، ساخت مجموعه های تفریحی و رفاهی را در منطقه ها دنبال می کنیم ، ضمن اینکه موضوع توجه به حمل و نقل عمومی در دستور کار است و هفته پیش عملیات اجرایی خط ۱۰ اغاز شده و در حال حاضر موضوع ما خط ۱۱ است که این مناطق را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

زاکانی در پایان با اشاره به اینکه این هفته امضای تفاهم نامه هایی را با بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی داریم که ظرفیت هایی برای ما ایجاد می کند، بیان کرد: ما نمی گذاریم حسرت خانه دار شدن در دل جوانان عزیز ما بماند و نخواهیم گذاشت بخش عمده ای از درآمد مردم مصروف حوزه مسکن شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط