1401/05/04-21:07
وحیدرضا محمدی تاکید کرد؛

تامین پارکینگ خودرو جزو مقررات اساسی ساخت ساختمان ها است

تامین پارکینگ خودرو جزو مقررات اساسی ساخت ساختمان ها است

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به اینکه برخی از قوانین و مقررات ساخت مسکن جزو اولویت های ایمنی و رفاه حال شهروندان است، گفت: گاها شاهد آن هستیم که تعدادی از شهروندان درخواست دارند که پارکینگ ساختمان های در حال ساخت شان را تامین نکنند و از فضای آن در موضوعات دیگر بهره برداری کنند که این موضوع قابل اجرا نیست.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، وحیدرضا محمدی در سی و پنجمین ملاقات مردمی خود که تعدادی از شهروندان در خصوص تغییر کاربری پارکینگ ساختمان شان مراجعه داشتند، اظهار داشت: روزانه حجم بالای خودرو در کشور تولید و روانه معابر شهرها می شود و این در حالی است که اگر در یک معبر که در گذشته چند واحد مسکونی سکونت داشت به یه باره چند ساختمان با چند واحد ساخته شود و حجم جمعیت سکونتی در آن محله افزوده شود آن معبر توان این حجم جای پارک خودرو را ندارد، بنابراین فراهم آوردن جای پارک خودرو در ساختمان های در حال ساخت جزو مقررات ساختمانی است.

وی افزود: یکی از دلایل ایجاد پارکینگ خودرو در ساختمان های مسکونی و تجاری تردد آسوده خودروهای امدادی در زمان وقوع بحران است که کمک بسزایی به روان سازی ترافیک خواهد داشت.

محمدی ادامه داد: موضوع ایجاد احداث پارکینگ خودرو جزو مقررات همیشگی ساخت ساختمان ها است که قابل تغییر کاربری نخواهد بود که خوشبختانه در حال حاضر شاهد آن هستیم مجموعه های قابل توجه تجاری، اداری و مسکونی به این موضوع توجه کرده اند.

شهردار منطقه تصریح کرد: تا زمانی که مالکان ساخت ساختمان ها با هر نوع کاربری اقدام به فراهم کردن پارکینگ تعریف شده خودرو ملک شان نکنند، امکان صدور پایان کار وجود نخواهد داشت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط