1400/05/18-11:02
سیاهپوش شدن معابر منطقه ۱۵

بیرق عزای حسینی در جنوب شرق تهران برافراشته شد

بیرق عزای حسینی در جنوب شرق تهران برافراشته شد

شهردار منطقه ۱۵ از سیاه‌پوش معابر، میادین، مقبره الشهدا و مساجد شاخص در منطقه با عنوان «با یاد تو شهر جان گرفته» همزمان با آغاز ماه محرم خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، وحیدرضا انارکی محمدی ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدا... حسین(ع) و یاران باوفای ایشان گفت: با هدف گرامیداشت ماه محرم و در راستای برجسته سازی عناصر و انتقال پیام عاشورا و ایجاد فضای معنوی مناسب شهر، معابر و میادین منطقه با نصب بیرق مشکی و پرچم ریسه ای  سیاهپوش شد.
به گفته او امسال نیز با وجود بحران کرونا و محدودیت های بهداشتی در برگزاری اجتماعات و محیط‌های تجمعی، سعی کردیم تا با نصب پرچم عزای سید سالار شهیدان در تمامی ميادین شاخص، خیابانهای اصلی معابر سطح منطقه، اماکن و ساختمانهای مرتبط با شهرداری(مقبره الشهدا، حسینیه، مساجد، سراهای محله، میادین میوه و تره بار، فروشگاههای شهروند،آتش نشانی، بوستانها و نمازخانه و...) با شهروندان در مهیاسازی شهر همراهی کنیم.
محمدی با تاکید بر اهمیت فضاسازی مناسب شهری در ماه محرم گفت: در این راستا تاکنون ۲۲هزار مترطول ریسه مشکی؛ ۶۴ تخته بنر پرتابلی و داربستی با موضوع ماه محرم و مکتب حاج قاسم، ۳۵۰ مترمربع کتیبه و سیاهه، ۱۲۰ پرچم مشکی پایه بلند و پایه کوتاه، ۸ تخته بنر طرح کتیبه بر پل های سواره رو و ۱۵۰ تخته پرچم نصب شده است.
او اضافه کرد: همچنین به هیئت های مذهبی محلات به منظور سیاه پوش کردن کوچه ها و مساجد نزدیک محل سکونتشان ریسه و پرچم مشکی تحویل داده شد.
شهردار منطقه با اشاره به اینکه ماه محرم ماه پیروزی حق بر باطل است، افزود: ساختمان  و معاونتهای منطقه نیز به همت همکاران روابط عمومی با نصب پرچم های سیاه و بیرق های عزاداری مهیای این ایام می شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط