1401/05/11-12:55
با حضور سخنگوی شورای شهر و مديرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشاركتهای اجتماعی شهر تهران انجام شد؛

افتتاح نخستين مرکز کارآفرينی اجتماعی شهر تهران در منطقه ۱۵

افتتاح نخستين مرکز کارآفرينی اجتماعی شهر تهران در منطقه ۱۵

نخستين مرکز کارآفرينی اجتماعی شهر تهران بر اساس مدل نياز محله ای با حضور سخنگوی شوراي اسلامی شهر تهران، مديرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشاركتهای اجتماعی شهر تهران و شهردار منطقه ۱۵ در محله افسریه افتتاح شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، سید مهدی صباغ شهردار منطقه در مراسم افتتاح نخستين مرکز کارآفرينی اجتماعی شهر تهران ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان گفت: یکی از درس های عاشورا در روزگار کنونی حل مشکلات و دستگیری از مردم است.

او با اشاره به اهمیت حمایت از کسب و کارهای محله ای گفت: شهرداری تهران در تمامی زمینه های اجتماعی ‌ورود خوبی داشته که امیدواریم با همکاری سایر سازمان ها و بهره گیری از ظرفیت های مردمی و گروه های جهادی بتوانیم مسئولیت اجتماعی مان را در تمام بخشها کامل کنیم.

او افزود: اين مجموعه فاخر با توجه به نياز موجود منطقه به راه اندازی کسب و کارهای خرد و متوسط و همچنين نياز به ايجاد فرصت های شغلی و با هدف توسعه توانمندسازی و کارآفرينی افتتاح می شود.

شهردار منطقه با اشاره به اينکه ۱۴ واحد کارگاهی در حوزه پوشاک با راهبری داوطلبانه گروه جهادی مصباح المبين در پاساژ توحيد سه راه افسريه راه اندازی شده است، افزود: تاکنون ۴۵ نفر به صورت مستقيم و ۵۰ نفر به صورت غير مستقيم در اين مرکز فعال شده و با بهسازی انجام شده امکان افزايش ظرفيت اشتغال مستقيم و غير مستقيم به ترتيب تا ۱۰۰ و ۲۵۰ نفر افزايش يافته است.

صباغ گفت: واحدهای کارگاهی اين مرکز به مدت دوسال در اختيار شهروندان بومی خواهد بود که در ابتدای راه اندازی کسب و کار خود قرار دارند.

برپايه اين گزارش؛ نخستين مرکز کارآفرينی اجتماعی شهر تهران در منطقه ۱۵ امروز با حضور علیرضا نادعلی سخنگو و نائب ریئس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، احمد احمدی صدر مديرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشاركتهای اجتماعی شهر تهران و سید مهدی صباغ شهردار منطقه در پاساژ توحيد محله افسریه افتتاح شد.

نظرات

captcha
  • حسینی 15 دی

    بسمه تعالی من یک خانم خودسرپرست کار آفرین هستم که 10 نیروی خودسرپرست خانم دارم که در این پاساژ به مدت یکسال و چند ماهی هست مشغول به کار هستم البته یه جای 30 متری دستمه که برجی 6 میلیون اجاره میدم و ماهی 500 پول شارژ، یازده میلیون پول پیش دادیم و 100 میلیون صفته، چند روز پیش بابت یه اعتراض من برق کارگاه منو قطع کردن و به کنتور برق قفل زدن، و باعث شدن نیروهای من بیکار شن، این گروه به اصطلاح جهادی جز ظلم و بی ادبی و بی احترامی هیچ کاری برای ما نمیکنن من به عنوان اعتراض پیش معاون اجتماعی رفتم، ولی این گروه به اصطلاح جهادی به نگهبان گفتم در را برای من و نیروهای من که همه محتاج هستن باز نکنن، وقتی به نگهبان گفتم چرا گفت به من دستور دادن، هیچ کس نیست به داد من و همکارانم اونجا رسیدگی کنه، وتمام این فیلم و عکس نمایششان هست نه تنها کار آفرین نیستن جلوی کار آفرین ها هم میگیرن، من از شما خواهش میکنم که به این امر رسیدگی کنید

  • حسینی 25 دی

    ه کارآفرینی در بخشهای مختلف - البته امروز این جمع دوستان و عزیزانی که صحبت کردند، بخشهای محدودی را مطرح کردند. اینها فقط نیست؛ در بخشهای وسیع و گستره‌ی عظیم استعدادهای کشور و توانائیهای طبیعی و انسانی کشور، کارآفرینی رشته‌های فراوانی دارد که خب یک گلچینی از آنها شماها هستید؛ مشتی از خروار. کارآفرینی در کشور گسترده است - عبادت است؛ این کارآفرینی یک عبادت است؛ یک کار باارزش است؛ یک ارزش‌آفرینی است. بیانات در دیدار جمعی از کارآفرینان سراسر کشور ۲۷ رمضان ۱۴۳۱ دم رفقای جهادی که با همه بی مهری های مسئولین و بقیه افراد ، پای کار وایسادن دمتون گرم که از شکم زن و بچتون زدید که شکم یه عده سیر بشه ...

  • کار آفرین 25 دی

    کارآفرینی اجتماعی عملی است که کارآفرین اجتماعی انجام می‌دهد. کارآفرین اجتماعی فردی است که یک مشکل اجتماعی را تشخیص می‌دهد و از مفاهیم کارآفرینی برای سازماندهی، ایجاد و مدیریت سرمایه برای ایجاد تغییر استفاده می‌کند. در حالی‌که کارآفرینان تجاری معمولاً به بررسی بازدهی و سود بازگشتی می‌پردازند، کارآفرینان اجتماعی معمولاً گروه‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی ایجاد می‌کنند. کارآفرین اجتماعی به حل مشکلی می‌پردازد که واقعاً مشکل جامعه است و برای حل آن تقاضایی وجود دارد. قرار است برای حل مشکل محصولی تولید شود.

اخبار مرتبط