1401/05/12-20:29
در بازدید اساتید دانشکده بهداشت دانشگاه تهران از مراکز سلامت شهرداری تهران مطرح شد؛

ارتقای سلامت شهروندان در گرو خودمراقبتی و توانمندسازی

ارتقای سلامت شهروندان در گرو خودمراقبتی و توانمندسازی

مدیرکل سلامت شهرداری تهران در نشست هم اندیشی با اساتید دانشکده بهداشت دانشگاه تهران گفت: ارتقای سلامت شهروندان در گرو خودمراقبتی و توانمندسازی آنان و رسيدن به جامعه ای سالم است و تحقق این موضوع در آموزش و تعامل هر چه بیشتر با افراد متخصص سلامت در دانشگاه ها است.

به گزارش شهردارآنلاین؛ حمید صاحب افزود: از دیدگاه شهردار تهران ما مسئول هستیم تا به شهروندان آموزش دهیم از خود مراقبت کنند. به همین دلیل آموزش، خودمراقبتی، آگاهی، توانمندسازی از جمله موضوعاتی است که در کانون‌ها و مراکز سلامت شهرداری برای آن برنامه ریزی شده است.

او در ادامه به فعالیت خانه های سلامت اشاره کرد و گفت: زنان، کودکان، سالمندان و معلولان جزو اولویت‌های آموزشی و خودمراقبتی خانه های سلامت و کانون‌ها هستند بخصوص در محله‌هایی که آسیب‌های اجتماعی بیشتر است.

صاحب در ادامه افزود: برای توسعه شبکه‌های اجتماع محور و همچنین ارتقای سلامت شهروندان تعامل با دانشکده بهداشت دانشگاه تهران در دستور کار قرار گرفت تا همکاری‌های علمی دوجانبه جهت ارتقای برنانه های سلامت محور در اداره کل سلامت شهرداری تهران شکل گیرد.

در ادامه این بازدید عباس استاد تقی زاده، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص سلامت در بلایا و فوریت‌ها، گفت: آموزش و آگاهی یکی از مسئولیت‌هایی است که در امرتوسعه شهری و سلامت شهروندان باید به آن توجه شود. برهمین اساس در تلاش هستیم تا با همکاری های جند جانبه با اداره کل سلامت شهرداری تهران گام های مثمرثمری در زمینه مسئولیت اجتماعی برداریم.

در ادامه این برنامه از مرکز فرآموز منطقه ۶ تهران که بطور اختصاصی بر عدم مصرف دخانیات و آموزش کودکان در زمینه دخانیات تاکید داشت بازدید شد.

همچنین از هفت کانون منطقه ۶، از جمله کانون جهان دیدگان و اهدای خون و فرهنگ‌سازی در این زمینه بازدید و بر نذر اهدای خون در دهه محرم تاکید شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط