1401/05/13-20:38
شریفی خبر داد:

کاهش زمان صدور پروانه و ارائه بسته های پیشنهادی برای درآمدزایی شهرداری

کاهش زمان صدور پروانه و ارائه بسته های پیشنهادی برای درآمدزایی شهرداری

احسان شریفی شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه این منطقه در راستای تحقق وعده شهردار تهران مبنی بر کاهش زمان صدور پروانه اهتمام ویژه ای داشته است از ارائه بسته هایی برای سرعت گرفتن درآمدزایی خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، شریفی تاکید کرد: با توجه به اینکه شهردار تهران در راستای جلب رضایت شهروندان خواستار کاهش زمان صدور پروانه شدند منطقه ۵ سرعت دهی به صدور پروانه ها را در دستور کار خود قرار داد و ما از ۱۱۵ روز به ۵۶ روز زمان برای صدور پروانه رسیدیم.

وی به برخی بسته های پیشنهادی شهرداری منطقه ۵ جهت سرعت گرفتن درآمدزایی برای مرکز خبر داد و تشریح کرد: بسته اول تعریف مشوق های پیشنهادی در حوزه شهرسازی بابت افزایش صدور پروانه و ترغیب شهروندان به امر ساخت و ساز در سطح منطقه ۵ است.

وی افزود: بسته دوم ذکر موانع موجود در تسهیل صدور پروانه در منطقه ۵ و بسته سوم ذکر پرونده های در آمدی به عنوان پتانسیل های موجود در شهرسازی منطقه ۵ است.در این زمینه مقرر شد تمامی املاک دولتی و غیر دواتی که دارای خلاف هستند و عوارض آنها به روزرسانی شده و همچنین در خصوص احصا موانع توافقات و پروژه ها با ظرفیت تهاترهای غیر نقد گزارشی مفصل تدوین شود.

شریفی ادامه داد: بسته چهارم این است که زمین های موجود در سطح منطقه ۵ که پتانسیل بارگذاری و واگذاری دارد اعم از اینکه در اختیار شهرداری و یا تصریف غیر است ولی منطقه سند و یا اسناد محکم دارد بررسی شود. بسته پنجم اینکه پتانسیل های موجود بابت تعریف مطالبات منطقه ۵ از مراکز و نهادهای عمومی و دولتی اعم از ساخت و ساز فاقد پروانه قدیمی و جدید و در اختیار داشتن زمین، باغ، ملک و... که مقرر شد مطالبات شهرداری منطقه ۵ از تمامی نهادهای دولتی و غیر دولتی احصا شود.بسته ششم اینکه پتانسیل های موجود در سرمایه گذاری پروژه های موجود فعلی که به هر دلیل متوقف شده اند در این راستا دلایل و موانع پیشرفت پروژه ها احصا و تصمیم گیری شود.

شهردار منطقه ۵ در پایان گفت: بسته هفتم ظرفیت های ایجاد شده در منطقه ۵ از محل کمیسیون ماده ۵ است که به صورت ویژه باید توسط معاونت شهرسازی پیگیری شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط