1401/05/24-11:06
سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران خبر داد:

طرح شهرسازی شهرک قدیمی و ناپایدار پیکانشهر در مرحله تصویب قرار دارد

طرح شهرسازی شهرک قدیمی و ناپایدار پیکانشهر در مرحله تصویب قرار دارد

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران از تهیه طرح شهرسازی برای بازآفرینی و ارتقای کیفیت زندگی شهرک قدیمی و ناپایدار پیکانشهر خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، مهدی هدایت در حاشیه بازدید از شهرک پیکانشهر در منطقه ۲۲ با بیان این که سابقه ساخت این مجموعه مسکونی به سال ۱۳۸۴ برمی گردد، متذکر شد: شهرک پیکانشهر در حال حاضر شامل بناهای مسكونی ۴ طبقه است كه به دليل قدمت بالای ابنيه، دارای شرايط سازه ای بسيار ناپايداری هستند.

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به این که در شهرک پیکانشهر به مساحت حدود ۲۲ هكتار، حدود ۱۴۰۰ خانوار و ۳۶۰۰ نفر جمعيت ساكن هستند، از تهیه طرح شهرسازی برای این شهرک خبر داد و تصریح کرد: با توجه به شرايط بحرانی سازه بناها كه به تائيد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران نيز رسيده است و به منظور تسریع در فرایند نوسازی بناها، طرح شهرسازی شهرک تهیه شد. 

هدایت افزود: در طرح پیشنهادی مبتنی بر زمینه موجود، نسبت به ارائه فازبندی اجرای طرح اقدام شد. همچنین، ضمن توجه به حفظ و توسعه فضای سبز موجود، کلیه خدمات پشتیبان سکونت ساکنین برای جمعیت افق طرح، تأمین شده است. 

به گفته سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران، هم اکنون اين طرح در دست اقدام جهت طي مراحل تصويب در مراجع ذيصلاح است.

شایان ذکر است در این بازدید، نمایندگان ساکنین و مشاور تهیه کننده طرح شهرسازی شهرک پیکانشهر، سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران را همراهی کردند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط