1401/05/26-17:56

موعد افتتاح بزرگترين پايانه زيرزمينی قطارهای شهری در كشور فرارسيد

موعد افتتاح بزرگترين پايانه زيرزمينی قطارهای شهری در كشور فرارسيد

روز شنبه ۲۹ مردادماه ۱۴۰۱ پايانه مترویی اكباتان به عنوان بزرگترين پايانه زيرزمينی قطارهای شهری در كشور با حضور شهردار تهران افتتاح خواهد شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) مهندس مسعود درستی مديرعامل شركت مترو تهران با اعلام مطلب فوق افزود: همان طور كه هفته جاري دكتر زاكانی اعلام كردند، در اولين شنبه از شنبه های "اميد و افتخار" كه به افتتاح پروژه‌های آماده بهره‌برداری اختصاص دارد، بزرگترين پايانه زيرزمينی قطارهای شهری در كشور، پس از گذشت ۱۴ سال از زمان شروع عمليات اجرايی آن، رسماً افتتاح خواهد شد.

بهره برداری از اين پايانه، قطعاً در امر دپو، نگهداری و تعمير واگن های فعال در خط ۴ و همچنين كاهش سرفاصله حركتی قطارهای اين خط موثر واقع خواهد شد.

مديرعامل شركت مترو با بيان اين مساله كه در دوره كنونی مديريت شهری مبلغی در حدود يكصد ميليارد تومان هزينه شد تا كارهای باقی ‌مانده پايانه اكباتان به سرانجام برسد، گفت: پايانه ها جزو زيرساخت‌های اصلی خطوط مترو محسوب می شوند كه كيفيت و بهره‌وری بهره‌برداری ازشبكه راه آهن ريلی زيرزمينی را ارتقاء می بخشند. در واقع برای بهره‌مندی بهينه از ناوگان حمل و نقل ريلی و ارائه سرويس های خدماتی – تعميراتی به هنگام و روزآمد جهت حفظ و تداوم جريان حركت قطارها در شبكه خطوط مترو، بهره گيری از پايانه های مستقل در هر يك از خطوط بهترين راهكار به حساب می آيد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط