1401/05/28-17:18

تاکید شهردار منطقه ۱۶ بر بهسازی معابر در محلات نه گانه

تاکید شهردار منطقه ۱۶ بر بهسازی معابر در محلات نه گانه

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶، اظهار داشت: عملیات بهسازی و مرمت پیاده راه های معابر محلات نه گانه منطقه در راستای ارتقای نشاط و سرزندگی فضاهای شهری انجام می شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۶، وی با اعلام این خبر و تاکید بر اهمیت وضعیت بهسازی پیاده روها و نقش آن در بهبود مدیریت ترافیک شهری گفت: حمل و نقل در واقع موضوعی محوری در زندگی شهروندان و نیز یکی از مشکلات جدی است که با آن بویژه در محلات دارای بافت فرسوده مواجه هستیم، راهکارهایی که برای ارتقای کیفیت حمل و نقل شهری مطرح شده است همگی بر لزوم توجه بیشتر به نقش عابر پیاده تاکید دارند، پیاده راه حرکت عابر پیاده را در فضاهای شهری تسهیل نموده و موجب می‌شود عابر پیاده در فضایی امن حضور یابد و موجبات ارتقاء تعاملات اجتماعی در فضاهای شهری فراهم شود.

سعید احمدیانی معاون فنی و عمران منطقه نیز در این باره اظهار داشت: پیاده روی بخشی از همه سفرهای شهری است و همه افراد حداقل در قسمتی از طول سفرهای خود پیاده‌اند با وجود این، نیازهای اساسی پیاده ها باید مورد توجه قرار گیرد، حرکت پیاده طبیعی ترین، قدیمی ترین و ضروری ترین شکل جابجایی انسان در محیط است، پیاده روی دارای اهمیت اساسی در ادراک هویت فضایی، احساس تعلق به محیط و دریافت کیفیت های محیطی است.

وی افزود: با توجه به بازدیدهای مستمر شهرداران نواحی شش گانه و مدیران حوزه معاونت عمران و با استفاده از نقاط قوت محلات از جمله وجود فضای سبز مناسب، پیوستگی در راه های اصلی و فرعی، زیباسازی سیمای معابر، بازسازی و ساماندهی بافت های فرسوده و... در محلات نه گانه به نکات مهمی از جمله فاصله و دسترسی‌های مناسب به مراکز خرید، نظافت و آراستگی محیط، امنیت و آسایش شهروندان، کاهش مسافت و افزایش سرعت در مسیرهای پیاده، ارائه تسهیلات ویژه پیاده روی و کاهش آمار تصادفات عابرین پیاده، بالا بردن کیفیت زندگی اجتماعی و غنا بخشیدن به فضاهای شهری و... توجه می شود، پیاده راه ها با توجه به تاثیر عمیق خود در ارتقاء کیفیت زندگی شهری، اهمیت ویژه ای در میان فضاهای شهری دارند و از عناصر لازم در هویت بخشی به فضای اجتماعی و فرهنگی در شهر می باشند، پروژه هایی در راستای مناسب سازی ویژه معلولین نیز در منطقه انجام شده و پروژه هایی نیز در حال اجرا می‌باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط