1401/05/29-19:22
در نشست مدیرکل سلامت شهرداری تهران با مسئولین خانه های سلامت منطقه۱۲ مطرح شد؛

کانون‌های اجتماع محور سلامت بستر توسعه مشارکت های اجتماعی شهروندان

کانون‌های اجتماع محور سلامت بستر توسعه مشارکت های اجتماعی شهروندان

مدیرکل سلامت شهرداری تهران در بازدید سه شنبه سلامت که به میزبانی منطقه ۱۲ برگزار شد به توسعه کانون های اجتماع محور سلامت تاکید کرد و‌ گفت: این کانون ها بستر توسعه مشارکت های اجتماعی شهروندان در محله های پایتخت هستند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل سلامت حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در دیدار و نشست با معاون اجتماعی فرهنگی و‌مسئولین خانه های سلامت گفت: زیر ساخت های بسیار خوبی در محله های مناطق وجود دارد. کانونهای اجتماع محور سلامت بستر توسعه مشارکت های اجتماعی شهروندان هستند و تلاش ما باید این باشد که بتوانیم شرایطی فراهم کنیم تا شهروندان هر محله با عضویت در این کانون ها هم توانمند شوند و هم بتوانند از خدماتی که توسط شهرداری تهران ارائه می شود بهره مند شوند.

صاحب همچنین به اهمیت و ضریب چندبرابری کانون ها از جمله کانون مادرانه اشاره کرد و افزود: سازماندهی مادران محله و رسیدن به یک الگوی خانواده مطلوب از ابتدای تشکیل و بعد صیانت، کارآمدسازی نهاد خانواده، پرداختن به نقش فرزندان و فرزندآوری، همچنین ایجاد روحیه نشاط اجتماعی با شعار "حال خوب" در شهروندان، با اولویت بخشی به خانواده های کم برخوردار از مهمترین رویکردهای حوزه سلامت در شهرداری تهران است.

امیر حسین ساداتی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز بر تقویت و توسعه کانون‌های سلامت محور محلی و بهرمندی از ظرفیت و حضور شهر‌وندان در کانون‌ها و خانه های سلامت منطقه تاکید کرد و‌ از رفع و رجوع مشکلات در پیشبرد هر چه بهتر برنامه های سلامت محور در قلب پایتخت خبر داد.

در این برنامه همچنین از مرکز فرآموز شهید امینی، مرکز هوشمند نابینایان و کم بینایان شهر تهران، خانه سلامت بهارستان خانه سلامت سرای محله سیروس بازدید شد همچنین حمید صاحب با حضور در مسجد سادات اخوی از خادمین سلامت برتر مساجد منتخب سطح منطقه، نیز تقدیر کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط