1401/06/07-11:07
عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

وجود ۴۰ هزار تاکسی فرسوده در پایتخت؛ روند نوسازی جدی‌تر دنبال شود

وجود ۴۰ هزار تاکسی فرسوده در پایتخت؛ روند نوسازی جدی‌تر دنبال شود

یک عضو شورای شهر تهران گفت که ۴۰ هزار تاکسی فرسوده در تهران وجود دارد و عملکرد شهرداری در حوزه نوسازی تاکسی‌های فرسوده رضایت‌بخش نیست.

به گزارش شهردارآنلاین؛ میثم مظفر در گفت‌وگو با پانا درخصوص وضعیت نوسازی تاکسی‌های فرسوده در پایتخت گفت:‌ «۴۰ هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران تردد دارند و شورای شهر به شدت از عملکرد شهرداری در زمینه نوسازی ناوگان تاکسیرانی ناراضی است و از حوزه حمل‌ونقل و سازمان تاکسیرانی انتظار داریم اهتمام جدی‌تری در این حوزه داشته باشند.»

وی با اشاره به وضعیت نامناسب ناوگان تاکسیرانی پایتخت گفت: «از ۷۸ هزار تاکسی شهر تهران بیش از ۴۲ هزار تاکسی فرسوده است و آمار بسیار نامناسبی است. این تاکسی‌ها پیمایش بسیار بالایی در سطح شهر تهران دارند و در افزایش آلودگی هوای تهران تاثیرگذار هستند.»

مظفر با بیان اینکه وقتی تاکسی فرسوده باشد کیفیت ارائه خدمات به شهروندان پایین می‌آید، گفت:‌ «رفتار راننده تاکسی متأثر از خودروی فرسوده است و ایمنی خودرو هم تحت تاثیر این فرسودگی است. لذا انتظار از شهرداری تهران این است که در حوزه نوسازی ناوگان تاکسیرانی اقدام ویژه‌تری داشته باشد. بخشی از این نارضایتی هم ناشی از وضعیت تورمی است که در حوزه خودرو ایجاد شده و دولت و وزارت کشور باید کمک کنند و تسهیلات ویژه‌تری برای تسهیل ناوگان تاکسیرانی ارائه دهند.»

به گفته این عضو شورای شهر تهران، دو خودروی پژو و سمندی که تحویل می‌‌‌شد متوقف شده و اکنون بحثی که مطرح می‌شود این است که دنا یا خودروهای دیگری جایگزین شود و هنوز تعیین تکلیف نشده و میزان وام هم باید افزایش پیدا کند تا بتواند جوابگوی قیمت خودروی جدید باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط