1401/06/12-14:30
زاکانی در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛

ساخت هزار واحد مسکونی با شیوه جدید و صنعتی‌سازی در پایتخت

ساخت هزار واحد مسکونی با شیوه جدید و صنعتی‌سازی در پایتخت

شهردار تهران در مراسم آغاز ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در شهر تهران، بیان کرد: شهرداری در املاک و زمین‌های موقوفه آستان حرم عبدالعظیم حسنی(ع) از طریق مشارکت، هزار واحد مسکن با شیوه جدید و صنعتی سازی می‌سازد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، علیرضا زاکانی در حاشیه «آیین آغاز ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در شهر تهران» در جمع خبرنگاران، گفت: امروز شاهد آغاز یک فعالیت عمرانی هستیم. ۳۰ سال، ساکنان محله نفرآباد دچار مشکلات فراوانی بودند؛ اتفاقی که درحال رقم خوردن است، پرونده آزار و اذیت ۳۰ ساله را می‌بندد و روح جدیدی به محله نفرآباد می‌دمد.

شهردار تهران ضمن تشکر از قاضی عسکر، گفت: با تفاهمی که صورت گرفت، پروژه‌های خوبی در کنار حرم عبدالعظیم حسنی(ع) اجرا خواهد شد تا چهره این بخش از شهر با نوسازی و حرکتی رو به جلو، متفاوت از امروز باشد.

زاکانی با بیان اینکه اقدامات پیش رو در راستای وعده ۱۰۸ هزار واحد مسکن صورت می‌گیرد، افزود: ۵۰ هزار واحد تسهیل گیری توسط شهرداری و ۱۳۰ هزار واحد با مشارکت و ایجاد زمینه سازی رقم می‌خورد. بخشی از این ساخت و ساز امروز در منطقه ۲۰، ۱۶ و دو تهران آغاز شد.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها در مسکن استطاعت پذیر طبق بند ۲۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، مکلف شده‌اند تا فعالیتی جدی را انجام دهند، عنوان کرد: گرانی‌های مسکن سبب شده تا مردم در حوزه اجاره و تملک مسکن دچار گرفتاری شوند؛ طلسم این گرفتاری‌ها باید شکسته شود.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: باید بتوانیم با یک شیب منطقی مسیری را طی کنیم که از سبد خانوار، سهم بسیار کمتری از وضع موجود به مسکن اختصاص یابد. شهرداری در حوزه تملک و استیجار درحال زمینه سازی است تا بخش خصوصی، نهادهای انقلابی و مجموعه‌های مختلف را فعال کند و این بخش‌ها بتوانند پاسخگوی نیاز شهر باشند.

زاکانی درباره ساخت هزار واحد مسکن با تکنولوژی جدید، گفت: این اقدام مشارکتی است که شهرداری تهران با آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) انجام داده است. شهرداری در املاک و زمین‌های موقوفه این آستان از طریق مشارکت، هزار واحد مسکن با شیوه جدید و صنعتی سازی می‌سازد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط