1401/06/12-15:06

تاکید چمران بر ساخت ساختمان‌های محله نفرآباد بر اساس معماری اسلامی-ایرانی

تاکید چمران بر ساخت ساختمان‌های محله نفرآباد بر اساس معماری اسلامی-ایرانی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه مراسم آغاز ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در شهر تهران، گفت: مدیریت شهری فعلی اصرار دارد که براساس معماری اسلامی-ایرانی ساختمان‌های محله نفرآباد ساخته شوند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، مهدی چمران در حاشیه «آیین آغاز ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در شهر تهران» در جمع خبرنگاران، بیان کرد: محله نفرآباد در کنار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) قرار گرفته و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. به علت نزدیکی محله نفرآباد با حرم، سازمان میراث فرهنگی اجازه افزایش طبقات را نمی‌داد اما با تلاش‌های مدیران، ساخت یک طبقه بیشتر اضافه شد.

چمران با بیان اینکه مدیریت شهری فعلی اصرار دارد که براساس معماری اسلامی-ایرانی ساختمان‌ها ساخته شوند، گفت: باید ساختمان‌های جدید از این معماری معمولی و رایج کشور خارج شود تا محله نفرآباد جایگاه بالاتری از نظر معماری پیدا کند و بتواند برآن اساس شکل گیرد. تا آنجایی که بنده خبر دارم طراحی برهمین اساس معماری اسلامی-ایرانی شکل گرفته است.

وی در پایان سخنان خود، عنوان کرد: مردمی هم که قصد ساخت دارند، باید همین روش را پیگیری کنند تا محله‌ای خاص و نمونه پس از سال‌ها در جوار حرم شکل گیرد. باید محله نفرآباد به محله‌ای تبدیل شود که علاوه بر سکونت صحیح، شرف جوار حرم بودن را هم حفظ کند.

ضرورت نوسازی مسکن در منطقه۱۲

مهدی چمران در آئین آغاز ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در شهر تهران نیز با اشاره به حل مشکلات تهران گفت: خانه سازی و آبادانی بسیار مشکل است.

وی افزود: وزیری ساخت مسکن را در تهران تمام کرد اما راه اندازی دوباره این کار سخت است و امیدواریم مجدداً راه بی افتد.
چمران با بیان اینکه برای ساخت ۴ میلیون مسکن همه باید به یکدیگر کمک کنند، ادامه داد: اگر مردم خود پای کار بیایند این کار بهتر انجام می‌شود و انشاالله با حضور مردم در میدان مسکن بهتر ساخته شود.

وی بیان کرد: بهترین مسکن‌ها را در جهان ساخته‌ایم و معماری ما در دنیا حرفی برای گفتن داشته‌است و انشاالله نفر آباد نیز با روش درست ساخته شود.

رئیس شورای شهر تهران یادآور شد: انشاالله این خانه‌ها با معماری ایرانی- اسلامی و قابل قبول ساخته شوند تا مردم و در این خانه‌ها آرامش و آسایش داشته باشند.

وی تاکید کرد: حتی می‌توان این خانه‌ها را به صورت ویلایی ساخت و اصراری برای ساخت خانه‌های بلند نیست زیرا شاید این خانه‌ها در شأن حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام نباشد.

به گفته چمران انشاالله همه شاهد حرکت خوب و نویی در تهران باشیم. البته در منطقه ۱۲ نیز باید این خانه‌ها ساخته شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط