1401/06/16-16:12

منطقه۹ پیشگام در اجرای مانور ساعت صفر

منطقه۹ پیشگام در اجرای مانور ساعت صفر

شهردار منطقه۹ از اجرای تمرین عملیات ساعت صفر با محوریت فرونشست ضلع شمالی بلوارمعراج، تقاطع میدان آزادی خبرداد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی گفت: برای اولین بار و به صورت آزمایشی با هماهنگی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرتهران تمرین عملیات میدانی ساعت صفر به منظور بررسی نحوه حضور اکیپ های عملیاتی در محل حادثه در زمان وقوع شرایط اضطراری به مرحله اجرا گذاشته شد.

او افزود: در این عملیات به منظور پشتیبانی مانور و همچنین دسترسی به اطلاعات مورد نیاز از جمله شریان های حیاتی سامانه هماهنگی و عملیات میدانی سیار در محل اجرای تمرین حاضر و براساس نیازهای فرمانده حادثه نسبت به انجام فرآیند احصاء اطلاعات و ارسال آن به چادر فرماندهی حادثه اقدام شد.

شهردار منطقه۹ حضور به موقع ادارات و سازمان های خدمات رسان را از نقاط قوت مانور برشمرد و گفت: اینکه مجموعه های امدادی در کوتاه ترین زمان ممکن به محل حادثه رسیده و شروع به خدمات دهی کنند بسیار حائز اهمیت می باشد.

مرتضوی ادامه داد: یکی از وظایف ستادهای مدیریت بحران ایجاد هماهنگی، تعامل و همچنین ایجاد سیستم ارتباطی قوی و پایدار بوده و در این زمینه تمرین های ساعت صفر می تواند در رسیدن به این هدف راهگشا باشد.

شهردار منطقه۹ یکی دیگر از اقدامات خوبی که در این مانور به اجرا گذاشته شد را اعزام خودروی فرماندهی سیار سازمان بحران شهر تهران به محل حادثه دانست که حضور این خودرو کمک شایانی به تیم های عملیاتی در نحوه مواجهه با حادثه کرد.

او با بیان برگزاری نشست ارزیابی مانور پس از اجرای عملیات عنوان کرد: نقاط قوت و قابل بهبود، فرصت ها و تهدیدات مورد بررسی قرارگرفت تا پس از رفع عدم انطباق ها، گام های موثر در مدیریت بحران ها برداشته شود.

لازم به ذکر است مانور ساعت صفر در محدوده فرودگاه مهرآباد-بلوار معراج با حضور اعضاء درون و برون سازمانی ستاد مدیریت بحران منطقه۹ و پشتیبانی مرکز EOC شهر تهران برگزار شد.

توضیح اینکه مانور ساعت صفر به مانورهایی گفته می شود که روز وساعت آن مشخص نباشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط