1401/06/16-16:27
با ابلاغ الزامات اجرایی به پیمانکاران ساخت خطوط و ایستگاه های جدید صورت می‌پذیرد؛

افزایش ضریب ایمنی شبکه مترو تهران در مواجهه با سوانح طبيعی

افزایش ضریب ایمنی شبکه مترو تهران در مواجهه با سوانح طبيعی

در نشست اعضای کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مترو، مباحث مهمی مطرح شد و طی آن، صورتجلسه دستورالعمل‌های مربوط به ارتقاء ضریب ایمنی فعالیت های شبکه مترو پایتخت مورد جمع بندی نهایی قرار گرفت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) نشست اعضای کمیته بحران و پدافند غیرعامل شرکت مترو تهران با حضور مهندس هرمزی معاون فنی و مهندسی شرکت برگزار و طي آن مواردی از قبیل پیگیری تخصیص ۲ درصد از اعتبارات بودجه به بحث پدافند غیرعامل، جمع‌بندی دستورالعمل‌های مربوط به ارتقاء ضریب ایمنی فعالیت های مترو،کاهش خطرپذیری ایستگاه ها و خطوط در مواجهه با حوادث طبیعی، جمع آوری تصاویر و نقشه های سه بعدی فضاهای زیرسطحی ایستگاه ها و خطوط مترو در بانک اطلاعاتی، اتصال یکی از بیمارستان‌ها به ایستگاه مترو ، مدیریت یکپارچه بحران در مواقع اضطراری و... مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از موارد مهم و به روز جلسه مذکور، افزایش ضریب ایمنی شبکه مترو تهران در مواجهه با سیلاب و طبقه بندی سطوح خطرپذیری ایستگاه ها در ۶ سطح مختلف بود.

همچنین قرار شد الزامات اجرایی در قرارداد پیمانکاران و مشاوران ساخت خطوط و ایستگاه های جدید شبکه مترو پایتخت به طور خاص مورد دقت قرارگرفته و گنجانده شود تا از این حیث ایمنی بیشتری در مواجهه با سوانح غیر مترقبه حاصل گردد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط