1401/06/19-14:26

تحويل زمين برای احداث ايستگاه های خط ۱۰ مترو تهران

تحويل زمين برای احداث ايستگاه های خط ۱۰ مترو تهران

شركت مترو تهران جهت تجهيز كارگاه‌های عمرانی و آغاز عمليات اجرايی احداث ايستگاه‌های فاز نخست خط ۱۰ مذاكرات و جلسات منظم هفتگی را با دست‌اندركاران شهرداری مناطق مربوطه پيگيری می‌كند و در اين خصوص بخشی از اراضی مورد نياز، آماده تحويل به پيمانكاران شده است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بين الملل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) مهندس "محمود يوسفی" مجری خط ۱۰ مترو تهران با اعلام مطب فوق افزود: به دنبال تجهيز كارگاه‌های عمرانی در دو ايستگاه درياچه شهدای خليج فارس و ميدان اتريش و آغاز عمليات اجرايی در اين كارگاه‌ها، رايزنی های متعددی با شهرداران مناطق ۲، ۵ و ۲۲ در حال انجام است تا ساير اراضی مورد نياز برای احداث ديگر ايستگاه‌های فاز نخست خط ۱۰ در اسرع وقت تحويل گردد.

يوسفی با بيان اينكه زمين های محل احداث ايستگاه‌های ميدان ساحل و بلوار كاشان در منطقه ۲۲ آماده تحويل شده‌است، گفت: به موجب تحويل ۲۶ هكتار زمين جهت ساخت پايانه خط ۱۰ در اين منطقه، ايستگاه پايانی در منتهی اليه غربی خط مذكور در خيابان خادمين جانمايی شده است. همچنين برای در اختيار گرفتن اراضی مورد نياز به منظور احداث ايستگاه های وردآورد و المپيک، در حال مذاكره با اداره كل راه و شهرسازی استان تهران هستيم. 

مجری خط ۱۰ وضعيت همكاری شهرداری مناطق ۲ و ۵ برای در اختيار قرار دادن زمين و شروع عمليات اجرايی ايستگاه‌های خط ۱۰ كه در اين دو منطقه واقع شده‌اند را مطلوب ارزيابی كرد و گفت: در منطقه ۲، اراضی محل احداث ايستگاه تقاطعی خطوط ۷ و ۱۰ تحويل‌شده و عمليات اجرايی اين ايستگاه در حال انجام است. زمين ايستگاه فرهنگ نيز شناسايی شده و در شرف تحويل است.

در منطقه ۵ اراضی مربوط به ساخت ايستگاه‌های كوهسار، جنت آباد، ايرانشهر و سردار جنگل آماده تحويل است و در مورد ايستگاه شهيد اشرفی اصفهانی در حال بررسی موقعيت مناسب جهت تجهيز كارگاه و شروع عمليات عمرانی احداث ايستگاه هستيم.

يوسفی در پايان صحبت های خود، اشتياق شهرداران مناطق مرتبط با احداث ايستگاه‌های خط ۱۰ جهت بهره‌مندی هرچه بيشتر و بهتر اهالی اين مناطق از شبكه حمل و نقل ريلی انبوه بر را مهمترين عامل در راستای همكاری با شركت مترو به منظور تحويل اراضی مورد نياز و شروع هر‌چه سريعتر عمليات عمرانی ساخت ايستگاه‌های مربوطه دانست و اظهار اميدواری كرد در اسرع وقت ممكن با تامین اعتبارات مورد نیاز و منابع مالی لازم، تمام كارگاه‌های عمرانی ايستگاه‌های فاز نخست خط ۱۰ فعال شوند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط