1401/06/22-20:49
سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران تأکید کرد:

لزوم مداخله سرمایه گذاران و بخش خصوصی برای احیاء و باز زنده سازی محلات تاریخی پایتخت

لزوم مداخله سرمایه گذاران و بخش خصوصی برای احیاء و باز زنده سازی محلات تاریخی پایتخت

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران در بازدید از منطقه ۱۲، بر ضرورت ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای احیاء و باز زنده سازی ارزش های هویتی و فرهنگی بافت های تاریخی پایتخت تأکید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، مهدی هدایت از محلات و بناهای تاریخی واقع در منطقه ۱۲ بازدید میدانی به عمل آورد و از نزدیک در جریان آخرین ‌وضعیت بافت تاریخی این منطقه قرار گرفت.   

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران از محله عودلاجان، خانه مهربان (در محله امامزاده یحیی) که در حال حاضر مدیریت بافت و بناهای تاریخی در آن واقع است، خانه های دبیرالملک، خانه مدرس و سرای کاظمی که تحت مالکیت شهرداری تهران بوده و مرمت شده اند؛ محورهای تاریخی جاویدی (میرزا محمود وزیر) و امامزاده یحیی که در سال های گذشته بهسازی شده اند و همچنین اقامتگاه پهلوان رزاز (با ۲۲ اتاق که توسط بخش خصوصی مرمت و بهره برداری می شود) بازدید کرد. 

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران در حاشیه این بازدید، ضمن اشاره به اهمیت حفظ ارزش های تاریخی، فرهنگی و هویتی در بافت تاریخی پایتخت در محلاتی همچون محله عودلاجان، سنگلج، بازار و سیروس، بر ضرورت جذب سرمایه بخش خصوصی و حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اقدامات در دست انجام توسط شهرداری تهران در بافت های تاریخی تأکید کرد.  

مهدی هدایت با اشاره به مطالعات صورت گرفته از سوی سازمان نوسازی شهر تهران برای محله تاریخی برازجان در منطقه ۱۲ از تهیه و تدوین طرح احیاء و بهسازی این محله تاریخی خبر داد و گفت: سازمان نوسازی برای تکمیل، اخذ تأییدیه ها و اجرای این طرح آمادگی کامل دارد.

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران یادآور شد: در مجاورت اراضی تملک شده توسط شهرداری تهران و بنیاد تعاون ناجا در محدوده برازجان (در پامنار میانی) به مساحت حدود ۱۳۰۰۰ مترمربع که در سال های گذشته تخریب شده، خانه اردیبهشت عودلاجان قرار گرفته که در قالب قرارداد BOT با شهرداری و توسط بخش خصوص مرمت و احیا شده و در حال حاضر به یک مرکز فرهنگی - هنری تبدیل شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط