1400/05/19-17:30
میثم مظفر:

باید به امکانات پایانه‎ های تاکسیرانی رسیدگی شود

باید به امکانات پایانه‎ های تاکسیرانی رسیدگی شود

میثم مظفر پس از استماع گزارش سید مناف هاشمی گفت: پایانه‎های تاکسیرانی باید امکانات حداقلی نظیر سرپناه و سایه ‎بان، سرویس بهداشتی، نمازخانه، آب‎سردکن، سکوی نشیمن مناسب داشته باشند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین ‏الملل شورای اسلامی شهر تهران، در جریان سومین جلسه شورای ششم، سید مناف هاشمی گزارش خود را در خصوص اهم فعالیتهای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ارائه نمود و میثم مظفر ضمن تشکر از مناف هاشمی خبر داد: خوشبختانه واکسیناسیون رانندگان تاکسی ولو با تاخیر و با تلفات انسانی آغاز شده است.

مظفر در ادامه و در واکنش به گزارش سید مناف هاشمی، به تشریح موضوعاتی در خصوص ناوگان تاکسیرانی پرداخت و ادامه داد: اولین نکته نوسازی ناوگان تاکسیرانی است که در دوره گذشته سازمان تاکسیرانی را با 700 عدد تاکسی فرسوده تحویل دادیم و این به معنای یک حرکت جهشی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی در دوره چهارم بود.

او افزود: این حرکت به این سبب باعث موفقیت شد که، شخص معاون اجرایی رئیسجمهور، رئیس سازمان محیط زیست و اینجانب بعنوان نماینده حوزه حمل و نقل در شهرداری تهران، جلسات هفتگی با معاونین رئیس جمهور برگزار میکردیم که متاسفانه با عدم همکاری بانکها هم مواجه بودیم. حتی برخی رانندگان به علت بدهیهایشان در بلاک لیست بانکها قرار داشتند و نمیتوانستند وام بگیرند. لذا برای کنار زدن منابع از مصوبات هیئت وزیران کمک میگرفتیم.

عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با اینحال آمار سیستم آنلاین تاکسیرانی نشان میدهد که 47 هزار و 210 تاکسی فرسوده داریم و این درحالیست که در گزارش امروز آمار تاکسیهای فرسوده، 315 هزار و 150 تاکسی قید شده است و این آمار 47 هزار عددی یک فاجعه و یک عقبگرد جدی است که برای سلامت مردم و کیفیت خدماتدهی تاکسیها مشکلساز است.

مظفر افزود: امروز دیدم که برنامه دوستان برای نوسازی به اندازه سالی ده هزار تاکسی است. اما این میزان بسیار کم است و به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و بنده به جد پیگیر نوسازی ناوگان خواهم بود.

او در ادامه به تعطیلی کارپینو اشاره داشت و گفت: یک اپلیکیشن تخصصی در حوزه تاکسیرانی بهنام کارپینو راهاندازی شد که بسیار نوآور بود و مردم به واسطه آن میتوانستند برای نخستین بار تاکسی ون، تاکسی بانوان و تاکسی هیبریدی انتخاب کنند. اما این اپلیکیشن با سود ناچیز 5/1 درصدی به اپلیکیشنهای مرسومی که مسافربران شخصی را در کنار رانندگان تاکسی قرار میدهند، فروخته شد و این درحالیست که تاکسی یک سرمایه اجتماعی با حس امنیت برای مردم است و با یک خودروی شخصی متفاوت است.

میثم مظفر افزود: اپلیکیشن کارپینو را تعطیل کردند چون قدرت نوآوری و رقابت با آن را نداشتند. درواقع دانشکده تاکسیرانی را تعطیل کردند. این درحالیست که چشمانداز ما بر این بود که با وجود این دانشکده، هرکسی که میخواهد وارد تاکسیرانی شود، بتواند فوق دیپلم تاکسیرانی داشته باشد.

او در ادامه به بیمه تکمیلی درمان رانندگان تاکسی اشاره داشت و گفت: زحمت عام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی را به سیستم ثبتنامی تغییر دادند! زمانی که کارنامه تاکسیرانی برای فرد صادر میشد همزمان به او پیامک ارسال میشد که شما تحت پوشش بیمه تکمیلی هستید. اما حال رانندهای که با نیت گذشته خود، در سال بیش از هفت ملیون خدمات درمان دریافت میکرد، ناگهان وقتی به مراکز بیمه مراجعه میکند، غافلگیر میشود و به او میگویند باید ثبت نام میکردی!   

عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنانش به لزوم توجه به امکانات پایانههای تاکسیرانی اشاره کرد و افزود: پایانههای تاکسیرانی باید امکانات حداقلی نظیر سرپناه و سایهبان، سرویس بهداشتی، نمازخانه، آبسردکن، سکوی نشیمن مناسب داشته باشند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط