1401/06/23-11:50
آبادیان در جلسه بررسی اقدامات طرح استقبال از مهر گفت:

باید با رویکرد HSE مخاطرات احتمالی دانش آموزان را شناسایی و مرتفع کنیم

باید با رویکرد HSE مخاطرات احتمالی دانش آموزان را شناسایی و مرتفع کنیم

جلسه بررسی اقدامات طرح استقبال از مهر در منطقه ۷ با حضور شهردار، معاونین و مدیران منطقه با هدف ارائه خدمات مناسب به شهروندان در آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، در جریان این نشست نصراله آبادیان شهردار منطقه گفت: بعضی از اقدامات در شهرداری تهران ساری و جاری است که باید در نظام برنامه ریزی وجود داشته باشد باتوجه به اینکه طرح استقبال از مهر هر ساله اجرا می شود از همین رو قاعده اجرای این طرح مشخص بوده اما ما باید با اجرای برنامه های ویژه رنگ و بویی دیگر به آن ببخشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: بحث هم افزایی با نهادهای دیگر از قبیل راهور نقش بسیار پراهمیتی در اجرای طرح استقبال از مهر دارد بنابراین با جلسات مختلفی که با مسئولین مرتبط با حمل و نقل برگزار می شود باید سناریو این طرح قبل از آغاز سال تحصیلی جدید مشخص شده، که در روز بازگشایی مدارس تمام عوامل مربوط به حمل و نقلی و نظام ترافیکی تحت کنترل کامل قرار داشته باشد.

شهردار منطقه ۷ یادآور شد: تمام مدارس در نقشه GIS به تفکیک نواحی پنجگانه باید مشخص شود و طی بازدیدهایی که از مدارس خواهیم داشت شرایط ایجاد بلوک عابرپیاده و محل پارک سرویس مدارس را به منظور ارتقاء ایمنی دانش آموزان فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نصب المان های شهری و علائم ترافیکی در صد متر قبل و بعد از مدارس می تواند نقش بسزایی در ارتقاء ایمنی دانش آموزان داشته باشد از همین رو اجرای این اقدام باید در راس فعالیت ها قرار بگیرد.

آبادیان تاکید کرد: تمام مدیران با رویکرد HSE از مدارس و اطراف آن بازدید داشته باشند تا مخاطرات احتمالی برای دانش آموزان را شناسایی و مرتفع کنند. ما در منطقه ۷ دانشگاه های مختلفی را داریم از همین رو اداره زیباسازی منطقه باید جانمایی بنر با مفهوم تبریک آغاز سال تحصیلی جدید را مقابل دانشگاه ها و مدارس در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

وی افزود: با توجه به همه گیری ویروس کرونا در چند سال گذشته و مجازی شدن فضای آموزش، امسال اولین سالی است که بعد از گذر از این اپیدمی شهروندان با یک شوق خاصی سال تحصیلی را آغاز خواهند کرد بنابراین اجرای اقدامات ویژه در این خصوص و هر چه باشکوهتر برگزار کردن این ایام یکی از مواردی است که در راس برنامه های مدیریت شهری قرار دارد.

شهردار منطقه ۷ با تاکید بر اینکه رنگ امیزی و زیباسازی مدارس باید هرچه سریعتر اجرا شود تا مدارس شاهد یک طراوت خاص باشند، گفت: ما براساس کد اعتباری و تفاهم نامه ای که فی مابین ما و اداره آموزش و پرورش منطقه بسته شده در سه سرفصل برنامه ایی، عمرانی و تجهیزاتی اقداماتی را اجرا خواهیم کرد از همین رو ما باید به عنوان شهرداری وظایف خودمان را در این سه سرفصل به بهترین شکل اجرا کنیم.

در پایان این نشست معاونین منطقه به ارائه گزارشات انجام شده در طرح استقبال از مهر پرداختند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط