1401/06/30-12:10

خط مترو پرند، همچنان درگير‌و‌دار تامين منابع مالی مورد نياز

خط مترو پرند، همچنان درگير‌و‌دار تامين منابع مالی مورد نياز

روند تامين منابع مالی پروژه تكميل و راه‌اندازی خط مترو تهران -پرند همچنان ازسرعت مناسبی برخوردار نيست و تناسبی با عزم مديران ارشد ذيربط مبنی بر افتتاح پروژه تا پايان سال جاری ندارد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بين الملل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) عليرغم تكرار وعده‌های متعدد مبنی بر واگذاری ۲۵ هكتار زمين از اراضی شهر جديد پرند به پيمانكار ساخت و تحويل خط مترو از فرودگاه امام خمينی(ره) تا شهر پرند اما هنوز در عمل هيچ يك از قطعات دسته بندی شده واگذار نشده است و همين امر فرآيند سفارش خريد، تهيه و آماده سازی، بارگيری تجهيزات و حمل آن به محل پروژه را تحت تاثير قرار خواهد داد.

همان‌طور كه پيشتر و بارها اعلام شده است، روند تكميل و راه اندازی خط مترو شهر جديد پرند به حداقل ۱۲۰۰ ميليارد تومان منابع مالی نياز دارد تا بتوان ضمن اتمام نازک كاری ايستگاه و انجام عمليات ساخت و سازی باقی‌مانده آن، تجهيزات لازم برای راه اندازی ايمن خط را خريداری و در موعد مقرر نصب كرد. با اين حال به نظر می ‌رسد طی روند فرسايشی امور اداری واگذاری قطعات زمين‌ها، باعث تاخير در تامين تجهيزات مورد نياز شده و بهره‌برداری از پروژه تا پايان سال جاری را با اما و اگرهای جدی مواجه سازد.

گفتنی است عليرغم تمام مشكلات موجود بر سر راه تامين منابع مالی پروژه خط مترو تهران-پرند، مرحله نصب پله‌های ‌برقی ايستگاه به اتمام رسيده و عمليات نازك كاری ايستگاه از مرز ۹۰ درصد فراتر رفته است. همچنين ريل‌گذاری مسير برگشت اين خط نيز در حال انجام بوده و تامين قطعات لازم به منظور تداوم بدون وقفه اين عمليات پيگيری می ‌شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط