1401/07/07-23:09
رئیس‌جمهور در مراسم گرامیداشت روز آتش‌نشان:

حضور بانوان در آتش‌نشانی اقدام ارزشمندی است/ مسکن آتش‌نشانان با تلاش جهادی شهردار انقلابی حل خواهد شد/ تعیین ضرب‌الاجل درخصوص ساختمان‌های ناایمن

حضور بانوان در آتش‌نشانی اقدام ارزشمندی است/ مسکن آتش‌نشانان با تلاش جهادی شهردار انقلابی حل خواهد شد/ تعیین ضرب‌الاجل درخصوص ساختمان‌های ناایمن

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: در مورد ساختمان های ناایمن تذکر دهید و ضرب‌الاجل تعیین کنید چرا که حادثه ای مثل مترو پل نباید دوباره تکرار شود؛ بعد از اخطار نیز اقدامات قانونی پیگیری شود تا ما ساختمان ناایمن در تهران و کشور نداشته باشیم.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور در مراسم گرامیداشت روز آتش نشان ضمن گرامیداشت یاد شهدا و تبریک روز آتش نشانی اظهار کرد: روز آتش‌ نشان فرصتی است برای تجلیل از مقام ایثار و گذشت آتش نشانان و تقدیر از کسانی که با روحیه خداخواهی، دگر خواهی را جلوه گر کردند و حفظ جان مردم را سرلوحه کار خودشان قرار دادند؛ این روحیه گذشت، ایثار و فداکاری بسیار ارزشمند است و ما نیز تقدیر و تجلیل می کنیم از مقام شهیدان آتش نشان و شهدای دفاع مقدس و همه کسانی که جان عزیزشان را برای امنیت کشور و آسایش مردم فدا کردند.

وی با بیان اینکه آتش نشانی به ظاهر، یک شغل است اما در باطن این کار شغل نیست بلکه نوعی فداکاری، ایثار و فدا شدن برای خدمت به مردم و نجات دیگران است و این جایگاه و مسئولیت پذیری بسیار ارزشمند است؛ افزود: پیشگیری و آموزش به مردم در حوزه آتش نشانی بسیار مهم است؛ اینکه به جمع شما خانمهای آتش نشان پیوستند کار بسیار ارزشمندی است.

حجت الاسلام رییسی با تاکید بر اینکه آموزش عمومی ضرورت دارد تا دچار حادثه نشویم؛ تا آتشی شعله ور نشود که آتش نشانان بخواهند وارد صحنه شوند؛ عنوان کرد: در این عرصه نقش رسانه ملی بسیار مهم است تا آتش نشانان بتوانند موارد مختلف این حوزه را آموزش دهند.

رییس جمهور در ادامه با تاکید بر توجه به ساخت ساختمان های ایمن در کشور گفت: باید در ساخت و سازها مراقبت شود و شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی و سازمان آتش نشانی کار خود را با دقت انجام‌دهند.

وی اضافه کرد: در مورد ساختمان های ناایمن تذکر دهید و ضرب‌الاجل تعیین کنید چرا که حادثه ای مثل مترو پل نباید دوباره تکرار شود؛ بعد از اخطار نیز اقدامات قانونی پیگیری شود تا ما ساختمان ناایمن در تهران و کشور نداشته باشیم.

حجت الاسلام رییسی با اشاره به اینکه سازمان آتش نشانی باید موضوع مقابله با حوادث را دانش بنیان کند، خاطرنشان کرد: خواسته های شما در سازمان آتش نشانی درست است و بحث مسکن با اقدام جهادی شهردار انقلابی تهران به جد دنبال می شود و مشکل مسکن کارکنان در سازمان اتش نشانی حل خواهد شد؛ مسأله سختی کار نیز پیگیری خواهد شد و این خواسته های اشاره شده قطعا در ارتقای کار آتش نشان موثر خواهد بود.

رئیس جمهور بیان کرد: هر چند آتش نشانی تجهیز شده اما این کافی نیست و سازمان آتش نشانی در کل کشور باید به تجهیزات روز مجهز شود.

وی با بیان اینکه کشور با حضور ایثارگران و خانواده شهدا و مردم گام‌های بلندی برداشته است و آنچه امروز انقلاب را امیدوار کرده این حضور و آنچه دشمن را ناامید می کند روحیه ایثار است، اظهار کرد: دشمن اشتباه محاسباتی را ۴۳ سال است که تکرار می کند و گمان می کند ایران مانند کشورهای دیگر است که بتواند با حیله ها و فتنه ها بر آن سلطه پیدا کند؛ مردم ایران به شما اجازه این سلطه را نخواهند داد؛ مردمی که برای چندمین بار است که دشمن را ناکام می گذارند و دشمن بداند که همواره در مقابل مردم ایران ناکام خواهند ماند.

حجت‌الاسلام رئیسی در پایان یادآور شد: امیدواریم دولت بتواند در خدمت شما باشد و شما آتش نشانان نیز در خدمت مردم باشید و به آنها اطمینان دهید که در حوادث در کنار آنها هستید.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط